Start > Körkortsforum > Handledare

Handledare

Neta 2011-01-20 19:51 ! Citera #
Jag tycker att det är kanon bra att alla de man ska köra med har handledarutbildning.
Där emot så tycker jag att man kan få gå flera st till samma pris alltså om jag ska ha flera handledare.
Gäst 2011-01-25 03:32 ! Citera #
Det håller jag med dig om till viss del. Tycker man bör få mängdrabatt om man går flera i alla fall, men och andra sidan rör det sig inte om några direkt större summor pengar för att gå handledarutbildningen om man jämför vad det kostar med allt annat kring körkortet. Har man råd att lägga ut för det bör man ju ha råd att lägga ut för handledarutbildningen också :) Sen passar dem ju på att ta ut pengar lite för allt möjligt, och folk är nog rätt medvetna om att det kostar en hel del att ta körkort ;)
Gisla 2011-01-30 01:46 ! Citera #
Jag är inte riktigt lika förtjust i det här med handledarutbildning, är det meningen att jag som vill övningsköra ska betala handledarutbildningen för den jag vill köra med? För jag vet inte hur jag ska motivera någon annan att betala för att jag ska få köra med denne. Det är väl inga stora pengar, men personen ska ta sig tid att gå på kurs också. Det där med att köra privat känns inte lika lätt och praktiskt som förr.
Gäst 2011-09-15 18:35 ! Citera #
Jag tycker att handledarutbildningen är rätt viktig faktiskt. Rollen som handledare är ändå en ganska så stor och betydande roll. Det handlar om många olika aspekter, men framför allt att lära ut på rätt sätt men också lära ut rätt saker som borde vara en självklarhet 8-).

Jag tycker dock att handledarutbildningen bör vara mer omfattande än vad den är idag. Det borde ställas högre krav på handledarna. För att lära ut till att börja med så måste man ju förstå hur vi människor lär oss och hur vi bearbetar fakta. Sen som jag nämnde tidigare är det väldigt viktigt att man lär ut rätt saker, därför tycker jag att krav ska ställas i form av något slags prov om körkortsteori för handledaren. Om det t.ex var länge sen som handledaren läste om teorin så har han eller hon med stor sannolikhet glömt bort/missat nya och viktiga regler som behövs i praktiken.
Därför tycker jag förändringar bör göras!:) Eller är jag helt ute och cyklar?

MVH Karl

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo