HEJ!
Det är så att jag körde lite för fort när jag var uppe i Norge i Oktober och kommer därmed ha körförbud fram till Augusti 2011 (dvs. 10 månader körförbud) Fick även 10 000 kr i böter som sved ganska hårt.
bra tips är: kör inte fort i Norge!
Nu till min fråga! Kommer troligen få jobb i Oslo med start i april 2011 vilket innebär att jag inte kommer ha körkort under några månader där. kommer att ha behov av körkortet i detta jobbet delvis.
Jag har kontaktat Norska polisen och frågat om det finns någon möjlighet till att kunna få körförbudet förkortat,
då jag får svaret : Du kan sende inn en søknad til Politiet om å få tapsperioden forkortet. Begrunn søknaden grundig, og sendt med attester fra arbeidsgiver. Søknaden må inneholde fullt navn og fødselsnummer.
vilket innebär att det finns en liten möjlighet till att kunna få förkortad tid vid behov av körkortet till jobb och med god anledning.
Jag skriver här för att få lite tips om hur jag skulle kunna skriva detta brev eller formulera mig bäst för att kanske lyckas få detta körförbud förkortat.
Har varit arbetslös i ca. 1 år nu och behöver verkligen detta jobbet så är tacksam för alla seriösa svar=)
I hopp om bästa scenariot MVH//S1mpen