Start > Körkortsforum > Uppkörning snart

Uppkörning snart

junne 2011-01-15 18:23 ! Citera #
Hej . jag har uppkörning om ungefär en vecka och jag tänkte fråga om ni har några tips på hur man kan vinna över nervösiteten och vad man ska speciellt tänka på när man kör ?

tacksam för svar ;)
Linn 2011-01-16 19:15 ! Citera #
Mitt tips är att köra en timme med handledare eller körskola strax innan uppkörningen. Man blir då lite ”varm i kläderna” och nervositeten minskar tills det är dags för den riktiga uppkörningen.
Gäst 2011-01-16 21:23 ! Citera #
Ja det är faktsikt en bra idé .tack för din tips :)
Gäst 2011-01-17 01:40 ! Citera #
Tänk att du kör med din handledare, och tänk ett moment i taget. Se till att vara förberedd och redo för en uppkörning. Självklart minskar det stressen ifall du bekantar dig lite med området du ska köra upp på. Åk dit med din handledare och öva, så vet du ungefär vad som väntar, du känner dig mer förberedd, vilket minskar nervositeten avsevärt :)
louie 2011-01-25 19:40 ! Citera #
Ooh, jag är också jättenervös! Fungerar det verkligen att ta en lektion innan? Jag ska inte köra upp med skolan, och det är så dyrt... ;)
Gäst 2011-01-26 01:02 ! Citera #
Klart det fungerar, men det är väl från person till person, ja gjorde inte så utan jag gjorde bara uppkörningen och klara det.. men det är klart att mycket av nervositeten försvinner lite om du gör en bra körning innan, gör du en dålig blire nog bara värre sen till den riktiga ^^
Gäst 2011-01-27 00:19 ! Citera #
Tänk positiva tankar, dvs. vad dina styrkor är.. istället för att tänka negativt, dvs. på dina svagheter och sånt du är oroligt för att det kommer dyka upp, ex. olika moment du känner att du är mer osäker på. Själv var man lite orolig för fickparkeringen, men det behövde inte genomföras så det kändes ju bra iallafall :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo