Start > Körkortsforum > Övningsköra med sambon?

Övningsköra med sambon?

Wench85 2011-01-13 19:34 ! Citera #
Jag undrar vem det är bäst att ha som ”huvudlärare”, vid privat övningskörning? Min sambo som haft körkort i 9 år, eller min mamma? Jag tänker så här: fördelar med sambo är ju att vi som ni förstår bor ihop och kan köra oftare och så. Men tänk omjag blir galen på honom när han rättar mig och kan mycket bättre än jag? Om vi blir arga vid övningskörningen och sen åker hem finns det ju risk att vi fortsätter sura? Fast samtidigt är det så att vi inte brukar bråka, men vi har ju aldrig testat förut att han ska lära mig saker. Jag hatar att känna mig underlägsen...

Mamma å andra sidan bor jag ju inte med, men jag VET att vi skulle börja bråka massor varje gång, för det brukar vi göra. Men vi brukar ju tycka om varandra ändå... Samtidigt bor vi ju inte precis på samma ställe, så då måste hon komma hit varje gång och det blir lite krångligt. Än så länge kan ju inte jag köra till henne själv. :D

Vad tycker ni skulle vara bäst?
Kakan 2011-01-19 21:15 ! Citera #
Det kan bara du själv avgöra men du kanske kan köra med båda? Om bara en, välj den du tror att det kommer fungera bäst med. För egen del kör jag både med en kompis men även med min sambo och det fungerar bra. Fast man får såklart anstränga sig lite extra och inte ta det som sambon säger på fel sätt, när vi sitter i bilen handlar det om att han ska lära mig köra bil.
Lycka till med körkortet :D
syrus 2011-02-01 16:40 ! Citera #
Kanske gör din mamma glad att få hjälpa på ett sådant praktiskt sätt :)
johannayyy 2011-02-02 21:46 ! Citera #
Kör med sambon, det gör jag och det är perfekt. Körde med pappa förut, men då kom det upp gamla pappa-dotter-grejer. Killen visar mer respekt. Vi bråkar aldrig. Det är en myt att man börjar bråka. Det är ju roligt att köra bil. :)
agginator 2011-02-09 08:22 ! Citera #
Jag själv ska köra med sambons pappa. Mest för att sambon inte har haft körkort så länge, men jag tror att jag koncentrerar mig bättre med någon jag inte känner riktigt så bra. Men alla är vi olika! :lol:
Johan_08 2011-02-18 12:14 ! Citera #
Det beror egentligen upp till dig.

Det är din sambo som kan mer i trafiken än dig, och du ska ta lärdom ifrån honom - Det är hans ord som gäller då du kör på hans körkort isf.
Klarar du inte av det utan att bli sur så bör du inte köra med honom, men kör du med din mamma så är det samma sak som gäller.
hannawernerod 2011-02-18 17:49 ! Citera #
Det är som andra redan sagt, upp till dig. Testa att övningsköra med båda och se vem av dem som du känner dig mest bekväm med.
Jag själv övningskör just nu med min pappa. Han är lärare och man kan tycka att han därför borde vara väldigt pedagogisk och bra på att lära ut.
Han är dessutom en mycket god bilförare.
Trots det lyckas vi alltid bli oense om saker under tiden jag kör vilket gör att vi båda blir upprörda och arga.
När jag kör med min mamma blir vi aldrig osams men hon är rädd att hon ska lära mig ”fel”.

Kanske fungerar det att köra med båda?
Knutte 2011-04-10 18:29 ! Citera #
Jag tycker att du ska skaffa handledartillstånd med båda så kan du köra med båda för om tex. en inte har tid kan du köra med den andra.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
2
I går 13:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo