Start > Körkortsforum > Kuggad 2 gånger... O.o

Kuggad 2 gånger... O.o

Gäst 2012-03-09 14:54 ! Citera #
Jag
De här inspektörerna är såååååååååå elaka ibland. Men de bortförklarar att deras uppgift är att det ska vara trafiksäker. Det tror jag inte på. De vill bara vara så.

Japp. Alla som kuggas körde felfritt under körprovet. Till och med bättre än många rutinerade yrkesförare. Och bättre koll på trafikreglerna och samspelet i trafiken än inspektörerna själva...
Kuggad 8 gånger 2012-03-15 11:48 ! Citera #
prs

Japp. Alla som kuggas körde felfritt under körprovet. Till och med bättre än många rutinerade yrkesförare. Och bättre koll på trafikreglerna och samspelet i trafiken än inspektörerna själva...

nej. men 70 % av de borde ha körkort på andra försöket. av det jag ser. och försök inte med ”jag vet hur man bedömer uppkörning och du inte gör det”. Nästan alla har gått trafikskola, läste teori.. Man vet själv var man gör fel efter det. Det behövs inte att gå på ett jävla universitet för att klara köra bil på ett bra säkert sätt.
Och det är klart, alla ljuger om hur dom klarar uppkörningen. Bara dom som du talar alltid sanningen.
Anonym 2012-03-15 12:04 ! Citera #
Hej!

Jag klarade teorin på första försöket. Kuggade för andra gången ifår, första var backningen runt ett gatuhörn (nära diket) samt att man enlligt inspektören saknar drivet att komma igång tex på vänstersväng, tyckte att jag väntade lite för länge på bilarna som kom mötande. Annars var jag bra med oskyddade trafikanter, planerade körningen självsäntigt, säkerhetskontroll..parkering, motorväg m.m. Andra gången, fel på backningen, nästa prov n ästa vecka men jag är trött på allt som har med körkort att göra med. Övningskör varje dag samt får på trafiksskolan. Jag är absolut ingen fara för trafiken och vet att jag kan köra. Det värsta är att jag vet kompisar som kört sämre men blivit godkända, hörde att en av dem fick köra två gånger på tex backning, ex hon gjorde sämre vid första försöker men bad om en andra försök. Jag ställde den frågan coh fick som svar nej kör vidare.....Ingen enhetlighet på trafikverket inte. Ute efter pengar. Jag körde båda gångerna med trafikverkets bilar också. Inte heller är det någon ”helhets bedömning” som de alltid säger att de gör. Lycka till allihopa!
Kuggad 2012-03-15 12:36 ! Citera #
Anonym
Hej!

Jag klarade teorin på första försöket. Kuggade för andra gången ifår, första var backningen runt ett gatuhörn (nära diket) samt att man enlligt inspektören saknar drivet att komma igång tex på vänstersväng, tyckte att jag väntade lite för länge på bilarna som kom mötande. Annars var jag bra med oskyddade trafikanter, planerade körningen självsäntigt, säkerhetskontroll..parkering, motorväg m.m. Andra gången, fel på backningen, nästa prov n ästa vecka men jag är trött på allt som har med körkort att göra med. Övningskör varje dag samt får på trafiksskolan. Jag är absolut ingen fara för trafiken och vet att jag kan köra. Det värsta är att jag vet kompisar som kört sämre men blivit godkända, hörde att en av dem fick köra två gånger på tex backning, ex hon gjorde sämre vid första försöker men bad om en andra försök. Jag ställde den frågan coh fick som svar nej kör vidare.....Ingen enhetlighet på trafikverket inte. Ute efter pengar. Jag körde båda gångerna med trafikverkets bilar också. Inte heller är det någon ”helhets bedömning” som de alltid säger att de gör. Lycka till allihopa!

Hoppas herr Inspektörn läser det här. Han försökte så hårt att får mig tro att de gör ett bra jobb... Han tror att vi alla är idioter här.
Gäst 2012-03-15 13:34 ! Citera #
Anonym
.... Ute efter pengar ...

Med tanke på att verksamheten endast bär sina egna kostnader så går inte den ekvationen ihop.

Med tanke på att så pass många körprov görs varje år är det osannolikt att inga misstag begås, men faktum är att den som är körkortsaspirant inte har erfarenheten att bedöma de misstag som begås. Trafikinspektören ser situationerna på ett helt annat sätt och därför tycker aspiranten ofta att det där lilla misstaget™ inte var så farligt och värt att kugga för.
Kuggad 2012-03-15 13:52 ! Citera #
Snelex
Råkade köra över en rondell med båda vänstra hjulen, körde 75 på 70 väg och körde in för fort i en rondell så en annan bil fick tvärnita. Dock var mycket av detta av nervositet vilket han måste ha förstått då jag fick godkänt. Konstigt att inspektörerna bedömmer så olika!

ja. super. helt rättvis - mot alla kuggade - bedömning. att sådana som prs och inspekörn bara vågar skriva nåt här efter sånt.
Gäst 2012-03-15 14:02 ! Citera #
Kuggad

ja. super. helt rättvis - mot alla kuggade - bedömning. att sådana som prs och inspekörn bara vågar skriva nåt här efter sånt.

Japp, och allt som skrivs på internetforum är sant...

Inte en chans att man får körkort om man kastar sig in i en cirkulationsplats så andra fordon måste tvärnita, eller kör för fort.
samueel 2012-03-17 16:16 ! Citera #
Sandra1992
Jag är så trött på allt som har med ordet körkort att göra just nu!

Jag har kuggat 2 gånger på uppkörningen nu.

Första gången - tog det lite för försiktigt i svängarna (det var massa snö och inte plogat = snorhalt)
Andra gången - tog det lite för snabbt i svängarna

Teoriprivet är redan klarat.

Känns som dom bara kuggar bara för att liksom!?

Om jag var du så skulle jag försöka tänka på att inspektörerna har gjort det här själva, dels för att ta körkortet och för att klara utbildningen till lärare. Så de personerna har garanterat gjort samma misstag.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor