Byta körlärare...
Jag gillade inte min körlärare heller så jag gick till receptionisten som jobbar och sa jag vill köra med någon annan. Det gick jätte bra, dom frågade inte änns varför utan bokade bara in mig på en annan körlärare.
Du kan alltid testa att göra så. Det är viktigt att du tycker om din körlärare att personkemin funkar och det tror jag dom förstår också
Dem kanske till och med blir glada när man byter...
Skämt å sido så betalar man för en tjänst och ska då kunna ställa krav och vara nöjd med sin lärare. Så länge man byter på ett schysst sätt och utan fula svordomar s borde det inte vara några problem. Ofta inbillar vi oss själva att det spelar större roll än det faktiskt gör.
Va ärlig trafik lärarna är ju till för dig och att du ska känna dig trygg så tveka inte.
Hej,
Självklart skall man inte gå runt och känna att man inte trivs i den situation som man sitter och lär sig köra. Det är din övningsplats och du skall trivas. Hur går det annars att lära sig något? Själv skulle jag uppskatta att få höra vad som min elev inte trivs med mig, det är mitt sett att utvecklas. Vi vill göra det så bra som möjligt för våra kunder, de betalar det är ju ni som gör att vi går runt. Att inte få veta gör kanske att fler hamnar i kläm som i din situation. Känner du inte för att ta det med personen personligen så skriv ett anonymt mail. Jag lovar sådant uppskattas. Tänk på resten som skall lära sig att köra bil!
Självklart, byt lärare. Det är aldrig fel att få andras ögon på sig och andra tips och idéer. Leta dig fram bland skolor till du kommer rätt, då lär du dig bäst!
Lycka till
gillar inte alls min körlärare. tips på hur ja kan byta utan att det syns varför??
I körskolan jag gick hade varje körlärare en egen bok då man fyllde i när man ville köra, så skriv ner dina körpass i en annan körlärares bok
Om du känner att du vill byta lärare så tycker jag att du ska säga det till personalen när du bokar lektionen. Det finns ju ingen anledning att betala för något som man inte tycker fungerar.
Körskolan är förmodligen angelägen om att ha dig som elev eftersom att du betalar och kommer därför alldeles säkert att tillmötesgå dig. Anledningen till varför du vill byta lärare har dom ingenting med att göra och du behöver inte berätta det om du inte vill.
Sedan kan du alltid byta körskola om du inte tycker om någon annan på din nuvarande körskola heller!
Jag testade att byta körlärare på min körskola men det var inte alls bra. Jag var precis i sluttampen och skulle börja på motorväg och så.. Men så gjorde vi de som var lekton ett. Och det var på en dubbellektion. Det kändes väldigt bort kastat. Så om ni är i slutet av utbildningen så tänk över det en extra gång! Men man ska självklart byta körlärare om det inte funkar!
Det är som många andra säger bara att be att få byta om man inte trivs eller om det inte känns rätt. Man betalar ganska mycket pengar, och det finns ingen anledning att fortsätta hos ”fel” lärare. Ibland funkar bara inte kemin, och då är det lika bra att byta lärare! Det är ju inte grundskolan precis!
Som trafiklärare kan jag bara hålla med de flesta här i tråden.
Det är inte kul för någon om kemin inte stämmer, varken lärare eller elev. Nu förstår jag ju såklart att ni som elever kanske inte bryr er så mycket om läraren tycker det är kul eller inte, ni betalar ju för det hela. Men poängen är att alla vettiga lärare har full förståelse för om man vill byta - oavsett anledning. Ibland kan det faktiskt handla om för bra kemi, man har så trevligt i bilen att fokus försvinner från övningarna.
Mitt tips till er som tycker att det verkar jobbigt att ta snacket med läraren är att prata med receptionisten. Och på många skolor kan man ju boka själv via internet, då är det väl bara att ta en annan lärare. Om det blir minsta gnäll över era synpunkter så skulle jag råda er att byta skola. Jag har fått en del elever som väntat för länge innan de bytt skola och då har de lagt ned jättemycket pengar på ett ställe som gett dem en dålig utbildning.
Generellt är det här ett stort problem i vår bransch, i alla fall för oss som anser oss vara seriösa - eleverna (kunderna) har jättesvårt att veta om de verkligen får vad de betalar för. Om man köper en tv och den inte funkar så märker man ju det när man kommer hem och packar upp den, men man kan åka runt med en dålig lärare i flera månader innan man börjar misstänka att något är galet.
Och som min kollega sa tidigare så hjälper ni både skolan och framtida elever om ni på något sätt berättar vad ni var missnöjda med, även om ni gör det anonymt.
Bara säg att du vill boka in en tid och säg vilken dag och vilken tid. Så föreslår dom en lärare som kan den tiden och så bokar du in den då! Så gjorde jag när jag ville byta körlärare.
Senaste foruminläggen
Rubrik