Start > Körkortsforum > Byta körlärare...

Byta körlärare...

En som vet 2010-01-03 17:45 ! Citera #
Om du överhuvudtaget är rädd för att ta upp denna diskusionen med din Trafikskola, så byt... Det finns skolor där du kan välja vem du vill köra med och byta när du vill utan att känna obehag.

En som vet!
Corrina 2010-01-12 13:42 ! Citera #
Jag byte skolan :P och fick bra lärare i den nya, så är nöjd nu (ska köra kanske sista lektion idag.. provet imorgon).
Corri
Banan 2010-01-25 23:25 ! Citera #
Jag gillar inte heller min körlärare och vill byta. Samtidigt gillar jag inte deras system med 40 min lektioner. Tycker ett pass är lite för kort och ett dubbelpass blir för långt.

Funderar då på att byta skola helt. Har hittills haft 6 lektioner (3 x 80min) och inte betalat för något annat. Är det värt att byta eller blir det MYCKET enklare med ny lärare från samma skola iom.
att denne kan kolla upp mina brister etc. direkt med min gamla lärare?
Jxeey 2010-03-27 10:13 ! Citera #
Du har all rätt att byta körlärare om du känner att du inte lär dig med den nuvarande läraren eller inte känns bekvämt helt enkelt. Prata med receptionisten och säg att du vill byta.
Gäst 2010-04-03 13:13 ! Citera #
Hej! Jag har två lärare, fast en kör jag lite med mer. Men eftersom att de utbildar likadant så är det inga problem, det funkar hur bra som helst. Jag hade en körlärare från början, men valde att testa en annan och det fungerade lika bra. Fördelen med det är att en av lärarna kanske har lediga körlektioner just den dag jag vill köra, medan den andra har fullbokat.

Så nu kör jag med två och det känns bra. :)
bandyman 2010-05-14 15:59 ! Citera #
Det är väl snällast att säga att man inte är bekväm med personen man kör med. inge kul att sitta och köra med en person man inte tris med
lydiajoh 2010-06-13 19:48 ! Citera #
Jag har bytt lärare, bokade bara om mina lektioner. Lika bra att byta så att du blir nöjd, det är ju trots allt dina pengar!
Gäst 2010-09-07 23:18 ! Citera #
Tänk på att det är dina pengar! Trivs du inte med din körlärare så byt! Tror körskolan har förståelse för sånt, funkar inte personkemin så är det bara så. Din känsla kan ingen ta ifrån dig, så stå på dig!

Jag bytte och har inte ångrat mig en sekund, det var det bästa jag kunde gjort!

Lycka till!
Gäst 2010-09-15 11:37 ! Citera #
Byt om du inte trivs med din lärare. Jag gjorde det inte och det ångrar jag lite nu i efterhand. Om det är jobbigt att säga till kan man ju byta körskola (om det finns flera på samma ort)
Gäst 2010-09-22 11:45 ! Citera #
Du kan ju alltid skylla på att du inte gillade bilen (om lärarna har olika bilar dvs) annars är det bara att boka in med någon annan och säga att den läraren hade bättre tider som passade dig.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor