Start > Körkortsforum > Ett andra teoriprov?

Ett andra teoriprov?

hausofhannah 2010-12-29 22:31 ! Citera #
Visst är det så att när man väl klarat körkortet så behöver man aldrig ta om det (om man inte blir av med det av någon anledning)? Jag och en kompis som haft körkort i åtta år satt och gjorde testet på sidan, och han blev underkänd och hade endast två mer rätt än jag som inte har körkort. Vore det inte säkrare för allmänheten om man åtminstone en gång får göra om teoriprovet? Det skulle kunna vara ett kostnadsfritt prov för att kontrollera att man inte är en trafikfara och att man faktiskt är kapabel till att köra bil. Åsikter på det?
Gäst 2011-01-04 04:25 ! Citera #
Intressant, men jag tror ändå körerfarenheten efter så lång tid väger väldigt tungt. Man behöver inte ha samma ”regeltänkande” för att kunna uppträda med säkerhet i trafiken, så tycker detta känns lite onödigt.
Däremot bör ex. vissa äldre som fått större svårigheter genomgå något form av test för att inte vara ”farlig i trafiken”

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor