Start > Körkortsforum > Uppkörningen

Uppkörningen

Melog 2010-12-19 12:56 ! Citera #
Klarade uppkörningen på första försöket i Uppsala =)

Tror ni på att Uppsala är den svåraste staden att klara upp körningen på?
Gäst 2010-12-20 02:01 ! Citera #
Grattis :D

Farsta ska vara svåraste stället har jag hört, kanske därför jag kuggade en hel del gånger där, men vem vet :)
Klarade tillslut uppkörningen där nyligen 13/12 :) riktigt jävla skönt :D
Tubbman 2010-12-22 13:46 ! Citera #
PATRIK
Grattis :D

Farsta ska vara svåraste stället har jag hört, kanske därför jag kuggade en hel del gånger där, men vem vet :)
Klarade tillslut uppkörningen där nyligen 13/12 :) riktigt jävla skönt :D



Jag körde upp i farsta och klarade det på första försöket, vet inte om ryktet inte stämmer eller om jag bara fick en snäll handledare isåfall.
Mikael 2010-12-22 16:30 ! Citera #
Sådärja! Då klarade man uppkörningen samt skrivningen idag då, skrivningen gick grymt bra 63/65, använde körkortonline, TEO trafikskola 2010 samt teoriboken:) körde upp i Jakobsberg och fick en trevlig inspektör så vi började småsnacka lite på väg till bilen/i bilen. Detta gjorde ju självklart att nervositeten minskade en aning, så det är alltid skönt.

Fick köra upp på motorvägen mot enköping för att sedan svänga av i kallhäll och vända höger in mot ”gamla onoff” som nu verkar vara en lagerlokal.. Men vände på en vändplan direkt upp till höger där. Sedan var det bara att vända och köra upp på motorvägen mot Jakobsberg igen för att sedan köra ”allegatan” mot jakobsberg där jag fick svänga vänster efter ett tag och sedan vänster i en högerregelskorsning upp mot söderhöjden. Svängde vänster nerför en backe för att sedan stanna efter en korsning och backa runt ett hörn, vilket gick riktigt dåligt, då inspektören även gav mig en andra chans som jag supade bort (!).

Nåväl fick köra vidare och ta en runda förbi jakobsergs station (centrumsidan) och sedan åka upp på viksjöleden mot trafikverket igen.

Innerst inne hoppades jag självklart på att ha klarat det men då jag parkerade något snett vid trafikverket så kändes det som det var tämligen kört. Inspektören frågade lite om mina reflektioner över körningen och jag hade egentligen inte så mycket och säga mer än över backningen där han ansåg att jag backade för snabbt för att hinna korrigera (vilket jag håller med om till 110%, men svårt att säga det själv när så många andra tankar i huvudet) Så enligt helhetsbedömningen blev jag godkänd!


Mitt tips till er andra är att ta det lugnt,var uppmärksam och stressa inte så ska det nog gå bra!
slizor 2010-12-22 17:00 ! Citera #
Okej, känns skönt att höra att man kan bli godkänd även fast man misslyckas på backa runt hörn osv :) Grattis :D
Mikael 2010-12-22 22:26 ! Citera #
Ja men tackar :D redan direkt i början då vi precis satt oss i bilen så sa min inspektör att det är en helhetsbedömning vilket var skönt och höra, då kunde man hoppas att han kunde ”blunda” för misstag vid sådana situationer, om han ansåg att man var en trafiksäker förare i övrigt, vilket jag antar att han tyckte att jag var :)
Gäst 2010-12-25 05:26 ! Citera #
Mikael
Ja men tackar :D redan direkt i början då vi precis satt oss i bilen så sa min inspektör att det är en helhetsbedömning vilket var skönt och höra, då kunde man hoppas att han kunde ”blunda” för misstag vid sådana situationer, om han ansåg att man var en trafiksäker förare i övrigt, vilket jag antar att han tyckte att jag var :)


Precis, lät som du verkligen förtjänade kortet :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov