Specificera gärna vad du missade på, så kan jag säkert ge tips för att hjälpa dig så gott det går! Är det två mindre saker är det troligen ganska lätt att åtgärda.
Jag hade själv brister i avsökningen, men jag tror det sitter rätt mycket i huvudet, mängdträna en del hemma så lär du dig samtidigt mer att söka av trafiken i olika situationer.
Det är självklart inte kul att kugga uppkörning efter uppkörning, och klart man är besviken efteråt men samtidigt ska man tänka att världen inte går under om man inte klarar, för det kommer mer chanser och för mig kändes det verkligen att jag kom närmre och närmre efter varje gång i Farsta. Ett bra tips är att du kör mycket där du ska köra upp så du är bekant vid vägarna redan innan för då kan du memorera en hel del vilket minskar nervositeten. En smidig genväg kan man tycka, men samtidigt vill man alltid underlätta för sig själv så gott det går. Jag boka en uppkörning. Ingen visste om att jag skulle köra upp nyligen (13/12) Nervisiteten och pressen minskade för man slapp allas förväntningar utifrån, man visste att ingen skulle ringa och fråga hur det gick om man kuggade igen, då vill man gärna inte ha massa telefonsamtal och sms, kanske var det därför jag klara det tillslut, vem vet? :P Däremot ska man inte glömma att jag känner mig bekväm nu att sitta i en bil, vilket är känslan man vill ha såklart
Jag körde upp som privatist i Farsta, men har som sagt gått körskola osv, och det är givetvis en fördel då man verkligen lär sig hur man ska köra på bästa sätt, däremot ser jag ingen anledning att slänga iväg för mycket pengar på körskolan, utan det bästa är nog att köra mycket privat först och sedan checka av hur man ligger till på körskolan, så kan de hjälpa en med tips på vad man bör tänka på osv.
Man ska inte heller glömma att inspektörerna vid en uppkörning tittar på helheten i körningen. Visar man upprepande brister blir det oftast förödande. Men gör man ett mindre misstag och inte upprepar ett till av samma art kan man vara ganska säker på att man klarar det
Lycka till