Start > Körkortsforum > Motorkontroll

Motorkontroll

Gäst 2009-02-17 17:00 ! Citera #
Någon som vet hur ofta man får göra motorkontrollen på uppkörningen? och isf vad ska man kunna!?
KenR 2009-02-18 15:11 ! Citera #
Tror inte det, har inte hört om någon som fått göra annat än att gå runt och göra den yttre kontrollen eller sitta i bilen och göra den inre kontrollen.
Soofiiiee 2009-03-22 14:32 ! Citera #
Motorkontroll kan komma, vet inte hur ofta det kommer. Men även om det inte skulle komma på just din uppkörning, är det en fördel att ha koll på det ändå.
Simpan 2009-03-29 20:53 ! Citera #
Jag fick göra säkerhetskontroll av motorn, snubben sa att jag skulle hitta påfyllning och göra nivåkontroll av, spolarvätska, bromsvätska och kylarvätska. Den delen gick bra, men sen gick det utför :cry: ska försöka igen om en vecka! ha det gött!
Heulwen 2009-06-04 00:27 ! Citera #
Det förekommer väl ganska ofta vad jag förstått, då ska man väl bl.a. kunna kolla oljenivån, bromsvätskan, spolarvätskan och kylarvätskan.
patohls 2009-06-26 19:17 ! Citera #
Har också hört att vätskorna är det man ska kunna. Peka ut dem helt enkelt så läraren vet att du kan fylla på t.ex. oljan om det skulle behövas.
Jokerstyle 2009-07-04 10:42 ! Citera #
Jag fick göra den på uppkörningen för tre dagar sen, jag misstänker starkt att det är en typisk kontroll privatister får göra eftersom det är den minst självklara av säkerhetskontrollerna.
Hur som helst så gick den galant, jag är säker på att du kan klara det ifall du tittar under huven på en bil eller två i förväg. (Glöm inte att ha med nån som vet, så du inte lär dig fel)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 17:29
4
I går 12:38
1
2024-05-07 10:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov