Start > Körkortsforum > Dieselbil?

Dieselbil?

gäst 2010-12-13 13:06 ! Citera #
Hej

hade idag min 3:e uppkörning och kuggade....jag fick köra en vw golf diesel som jag aldrig kört tidigare dvs en dieselbil och jag fick motorstop stup i kvarten, detta ledde till att jag hamnade i kluriga och svåra situationer som fick mig kuggad. nu nästa gång när jag ska ha uppkörning och om han säger att vi ska ta en dieselbil får jag säga emot och säga att jag inte vill hoppa in i en dieselbil??
jennie 2010-12-15 18:01 ! Citera #
Det är väl ingen större skillnad på en diesel och en bensin bil? tror snarare att du var ovan vid dragläget på den bilen, försök lära känna det bättre nästa gång :)
slizor 2010-12-15 20:21 ! Citera #
Faktiskt det är rätt så stor skillnad har jag märkt när jag kört med körskolan. Diesel är mycket mer kraftfullare än bensin, det fick jag lära mig då bilen höll på att köra in i vägkanten eftersom jag var van med bensin. Men nu vet jag det och det är inga större problem, bara att växla ner en växel mer än vad man gör på bensin bil :)
Gäst 2010-12-15 21:00 ! Citera #
jennie
det är väl ingen större skillnad på en diesel och en bensin bil? tror snarare att du var ovan vid dragläget på den bilen, försök lära känna det bättre nästa gång :)

jo det är en stor skillnad det är andra varvtal på diesel och jag fick motorstop stup i kvarten dessutom så drar den inte iväg hur mkt man än gasar, en skitbil med andra ord
gäst 2010-12-16 12:50 ! Citera #
Yes jag klara uppkörningen :D:D

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo