Start > Körkortsforum > Svenskt körkort bara i sverige…

Svenskt körkort bara i sverige?1

Gäst 2009-02-17 16:53 ! Citera #
Gäller bara ett svenskt körkort i sverige!? el i vilka andra länder får man använda det?!
Gäst 2009-02-19 20:41 ! Citera #
I hela EU i alla fall. Det borde också gälla i de flesta ”normala” länder om man bara är på reda där.
Gäst 2009-03-30 10:44 ! Citera #
milo
I hela EU i alla fall. Det borde också gälla i de flesta ”normala” länder om man bara är på reda där.

I hela EU ja
Bremmers 2009-06-15 12:05 ! Citera #
Om jag har förstått det hela rätt så gäller ett körkort i alla länder så länge man är där som turist. Om du flyttar till Egypten t.ex. behöver du antagligen ta nytt körkort om du ska bo där i mer än X antal år.

Det var så en kompis fick göra när han flyttade hit från USA.
Gäst 2009-06-15 21:41 ! Citera #
Du kan använda det i alla EES-länder alltså hela Europa och usa.
Syrianska 2009-06-23 16:39 ! Citera #
Det ska även gälla i länder inom EU.
Slashing 2009-06-24 00:12 ! Citera #
Bremmers
Om jag har förstått det hela rätt så gäller ett körkort i alla länder så länge man är där som turist. Om du flyttar till Egypten t.ex. behöver du antagligen ta nytt körkort om du ska bo där i mer än X antal år.

Det var så en kompis fick göra när han flyttade hit från USA.

Jo det måste stämma, jag tänker flera jag känner som åkt bil stora sträckor i länder som inte ännu hör till EU m.m även ryssland med grannland. Så som sagt så länge man är där som turist, men på längre tid behöver man förmodligen ta körkort i landet.
Gäst 2009-11-06 14:43 ! Citera #
dean_gustavsson

I hela EU ja

Precis.
Gäst 2009-11-07 18:35 ! Citera #
Svenskt körkort gäller överallt
ceciliajournalist 2010-02-06 22:44 ! Citera #
I hela EU och USA är det säkert, men det gäller i de flesta länder så länge du är där i egenskap av besökare. Det bästa och enklaste är dock att gå in på det aktuella landets ambassads hemsida (eller din resebyrås) och kolla upp det. Du kan nog fråga vem som helst som har med själva reseköpet att göra.

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo