Start > Körkortsforum > Jag har uppkörning imon på mog…

Jag har uppkörning imon på mogonen hjälpppp

Raber-5 2010-12-05 17:35 ! Citera #
Hej jag skulle veta ni som har klarat uppköningen. Att vad är de mest vitigaste när man ska ut och köra? a jag vet de mesta är speglar döda vinklen paceringar osv men nåt annat som ni vet??
ghudi 2010-12-05 18:53 ! Citera #
AVSTÅDET FRAMFÖR BILEN.
Gäst 2010-12-06 19:45 ! Citera #
Håll koll på alla skyltar och ha koll på om det är en huvudled du kör på eller om det är högerregeln som gäller där du kör.
Tallen 2010-12-07 16:39 ! Citera #
Är jag total körd ifall jag åker in på en väg och glömt vad det stod på hastighets skylten???? :P
Gäst 2010-12-08 09:02 ! Citera #
Tallen
Är jag total körd ifall jag åker in på en väg och glömt vad det stod på hastighets skylten???? :P


Kolla avståndet mellan mittlinjerna. Kort avstånd = 30-50 km/h. Längre avstånd = 70 uppåt.

Det bästa vore om du känner till området väl, så kör mycket i det området som du ska köra upp i.
Tubbman 2010-12-08 15:26 ! Citera #
Tallen
Är jag total körd ifall jag åker in på en väg och glömt vad det stod på hastighets skylten???? :P


Jag körde 30km/h i ungefär 4 minuter på en 50 sträcka innan jag insåg att det var 50, min handledare kommenterade inte ens på det och jag klarade uppkörningen, så åker hellre sakta om du inte vet vad det är :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov