Start > Körkortsforum > Lätt på gasen!?

Lätt på gasen!?

Gäst 2009-02-17 16:49 ! Citera #
Jag har kört en massa olika bilar men jag kan verkligen inte lära mig att köra dom som är lätt på gasen och bromsen.
jag vill ta i lite när jag kör;) hah. så hur vet man om en bil är lätt på gasen innan man har testat den!? vad är det som gör den lätt?
Gäst 2009-02-17 20:47 ! Citera #
Jag antar att du menar: ”lätt” = bromsen/gasen tar direkt och kraftigt bara man nuddar pedalen.

Det är så på nya bilar, det är säkrare och bättre helt enkelt, men, ja, det tar tid att vänja sig :)
Gäst 2009-03-08 13:13 ! Citera #
Man vet om den är lätt på gasen om man bara sätter billen i neutralt och sen gasar lite. Då märks det ju direkt.
Louise 2009-04-07 10:23 ! Citera #
Det vet man inte innan, det får man pröva sig fram......
teloma 2009-04-21 00:28 ! Citera #
Då ska du inte köpa japanska bilar för de är vilda bestar :? XD Det räcker med att du snudda lite på gasen så vrålar den igång.
Väldigt alerta och pålitliga motorer också för den delen.
Om du vill ta i lite mer skulle jag rekommendera VW’s arsenal som t ex Golf som också är bra bilar med väldigt bra väggrepp och som du önskar dig lite ”segare” gas om man kan säga så.

Men hur som helst, vilken bil det än må bli så kommer du vänja dig snabbt vid den bilen även om den är lätt på gasen. 8-)
Elin 2009-05-07 23:50 ! Citera #
Sen när man kör typ samma bil jämt lär man sig ju den, då blir de nog enklare :D
Pelmazo 2009-05-15 17:03 ! Citera #
Att bromsen tar bra är ju faktiskt väldigt bra ur säkerhetssynpunkt. Jag har själv märk vilken skillnad det är mellan en ny Volvo och en gammal Hyundai. Snuddar man bromsen i Volvon så rycker hela bilen till, medan man i Hyundaien får hålla på ett tag för att få stopp på bilen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor