Start > Körkortsforum > Riskettan

Riskettan

Ahmedoow 2010-12-01 14:05 ! Citera #
Hej, jag tänkte gå riskettan och halkbanan om några veckor. Jag har lite frågor angående dem:

Först och främst så har jag hört att Riskettan utbildningen är riktigt tråkig. Är det rekommenderat att gå tillsammans med en vän så att man har någon att prata med eller är det lika bra att gå ensam? Vad gör man egentligen på denna utbildning och hur långt tid tar den?

När det gäller halkbanan så är jag säker på att frågan redan har tagits upp, men jag är nog lite för lat för att leta igenom hela forumet. Kan man bli kuggad på halkbanan? Har aldrig hört någon som har ”failat” på detta moment. Så frågan är är det möjligt att kugga om man kan köra bil?
Gäst 2010-12-01 20:16 ! Citera #
Riskettan är inte så speciellt underhållande, såklart, men det är väldigt lärorikt. Det är lika bra att du går själv för du kommer inte att ha tid att snacka med en polare då du måste lyssna, ta till dig, och komma ihåg allt som sägs.

Jag är inte säker på om man kan bli kuggad på halkbanan. Om man missköter sig och inte lyssnar på läraren så bör man kuggas tycker jag. Men det är ingenting att oroa sig över. Det är svårare att bli kuggad än att bli godkänd :D
Emma00 2011-01-31 18:16 ! Citera #
Jag har inte heller hört något om att man ska kunna bli kuggad på halkbanan, förutom om man missköter sig förstås. Angånde riskettan så är det ingen bra idé att ta med en kompis för att ha någon att prata med...du ska ju lyssna på vad föreläsaren säger. Förhoppningsvis har du en bra föreläsare så du själv får vara aktiv och delaktig då går tiden lite fortare. Jag rekommenderar att du lyssnar noga under riskettan, du kommer få användning för informationen när du gör teoriprovet!
agginator 2011-02-09 09:55 ! Citera #
Du kan nog bli ”kuggad” på risktvåan. Men det är nog mest om du kommer dit utan att ha någon körvana. Då missar du hela konceptet. Så gör risktvåan i slutet på utbildningen.. 8-)
Gäst 2011-02-17 23:23 ! Citera #
Lånar tråden lite och hoppas att det är ok. ;)

Kan man boka uppkörning och uppskrivning INNAN man gjort riskettan? (Ska göra den nästa vecka.)
Som jag fattat det hela så kan man göra det så länge man fått utbildningen registrerad innan provtillfället.
Rätt eller fel?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor