Start > Körkortsforum > Hur uppnår man den ”perfekta” …

Hur uppnår man den ”perfekta” körlektionen

Ahmedoow 2010-12-01 13:45 ! Citera #
Hej,

För att hjälpa oss själva och framtida övningskörare så tycker jag att det är viktigt med tips på hur man får till en så bra lektion som möjligt. Om man kör med trafikskola så sparar man pengar men framförallt så utnyttjar man tiden till fullo.

Mina tips är följande:

- Ta reda på vad du ska göra till nästa lektion så att du kan läsa på lite innan och få vissa sekvenser i huvudet, då är det mycket lättare när du är ute i trafiken
- Se fram emot din körning! Du ska tycka att det är kul att övningsköra får du in det positiva tänkandet i din körning så kör du mycket bättre.
- Sov&ät ordentligt. Kan låta lite löjligt men ju bättre du förbereder inför en lektion desto bättre går det.
- Gör du ett misstag, tänk inte på det utan försök att komma tillbaka till dom positiva tankarna igen
- Är det nånting du inte vet så fråga istället för att chansa så slipper du göra stora misstag.

Det här var några punkter som jag har tänkt på har ni några fler förslag? Kom gärna med dom isåfall :D
Freja 2010-12-02 11:32 ! Citera #
Jag tycker att detta är bra: Tala högt för dig själv när du kör, ’Nu kommer en hastighetsändring, nu kör jag på huvudled, där finns en risk - en lastbil ska svänga och behöver utrymme, den skylten betyder...,nu kommer en rondell, jag planerar att inte behöva stanna, så därför....’ detta kopplar ihop bägge hjärnhalvorna och gör att man fokuserar bättre på trafiken, vidare kan läraren höra hur du tänker, och påpeka det du inte säger, eller om du tänker fel.
strike 2010-12-02 22:45 ! Citera #
När du gör något fel , tänk inte på det under körningen utan gör det hemma i lugn och ro och tänk även på vad som var fel och hur det skulle ha gjorts istället.

Läs teori.

Lär er av misstagen.

Om körskolan säger att de ska tanka säg att du ska få extraminuter på lektionen (vet ej om det funkar)

Handledaren har inte alltid rätt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov