Start > Körkortsforum > Bekräftelse

Bekräftelse

slizor 2010-11-29 19:42 ! Citera #
Jag ska köra upp om en månad och har bokat uppkörning men det tattiga är att körskolan måste ”bekräfta” att jag är redo. Jag kör typ bara privat och är inte gjord av pengar, har inte råd eller lust att panga ut 400kr för 40 min flera gånger om för att få bekräftelse.
hejrondell 2010-11-29 22:22 ! Citera #
Kör du upp privat eller med trafikskolan? För om du kör med trafikskola och dem tycker du är redo så bokar dem åt dig. Bokar du som privatist men inskriven i körskola så ska inte trafikskolan godkänna det. Utan du bokar och får hem en bekräftelse.
Gäst 2011-01-12 01:38 ! Citera #
Strunta i vad dem säger, om du känner dig redo för en uppkörning, eller vill träna hemma, gör det! boka sedan en uppkörning privat :)
Dorisx 2011-01-19 16:13 ! Citera #
Det bästa kanske är att vara ansluten till en körskola och sedan övningsköra massor hemma. Och när du känner att du börjar bli färdig och kan allt, att du tar några lektioner och ”testar” dig på körskolan. Det kan ju vara skönt att få ett kvitto på att de håller med om att man är redo.
Oftast ser ju inte de man övningskör med hemma lika mycket som lärarna, så du kan ju ta med din handledare så han/hon hör vad de har att säga också.

Lycka till!
Gäst 2011-01-20 02:33 ! Citera #
Jag tror det faktum att vara redo, känner du väldigt mycket själv.
Rekomenderar dig därför att strunta i körskolan ett tag, rensa alla tankar och intryck, köra hemma istället, där du inte har samma press.
Tänk på vad din körlärare har sagt, framför allt vad du behöver träna på. Träna därefter på detta hemma tills du känner dig säker. Då kan du som ovan, ta någon ny lektion senare för att visa dina färdigheter, och du checkar av hur du ligger till. Boka uppkörning privat, tex. i Farsta istället.. Åk gärna dit innan och träna så du känner dig bekväm med vägarna etc :)
hajen 2011-03-16 07:57 ! Citera #
Viktigaste är att lita på dig själv, sen vad andra säger spelar ju ingenroll.
Gäst 2011-04-11 23:21 ! Citera #
Bara boka eller betala 400 kr inte mycket pengar att bråka för.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 13:31
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov