Start > Körkortsforum > Att bli mindre nervös

Att bli mindre nervös

Gäst 2010-11-28 16:08 ! Citera #
Hej, Någon som har tips hur man görför att bli mindre nervös inför uppkörningen. Känner mig säker på körningen, men vet att jag kommer vara så nervös på själva uppkörningen så jag kanske missar pga av det. Tar tacksamt emot tips.
Annis 2010-11-28 21:01 ! Citera #
Jag känner samma som dig! Känner mig säker men vet att nervositeten kommer att bubbla
upp när jag väl kommer dit. Jag har uppkörningen på tisdag, inte långt kvar! Men det jag har
tänkt på är att jag ska ”låtsas” att det är en vanlig körlektion, för dem är jag inte nervös över.

Sen kommer jag att tänka som jag gjorde innan teoriprovet, det får bära eller brista.
Det värsta som kan hända är att kuggar, men då är det bara att göra om det! Man får
inte låta känslorna ta över och inte tänka ”jag kommer må dåligt om jag inte klara det”
osv, då sätter man bara onödig press på sig själv :)
slizor 2010-11-30 19:12 ! Citera #
Ta ett chillpill xD
Lina 2010-12-03 19:46 ! Citera #
Det gör inget om man misslyckas med uppkörningen (eller teorin). Klart man kommer bli lite besviken på sig själv, men vad gör det om 100 år? Det är ingen annan som mår dåligt över att ni failar på eran uppkörning? Vi tar JAY i idol som exempel, hela sverige fick reda på att han bröt alla idols ( och Sveriges) regler å knarkade (det kan inte vara kul) - Så vad för det egentligen om du failar på din uppkörning, ingen får ingen veta det (om du inte berättar det för folk vill säga ;) ) - du bryter inga regler, ingen kommer slänga dumma komentarer åt dig, och du kommer få en andra chans bara någon vecka senare och säkert klarar din uppkörning då!!

Haha, jag ska själv skriva provet & köra upp nu till veckan. Jag tänker bara ”nu fan ska jag visa uppkörningsgubben att jag kan köra bil” - Om han skulle underkänna mig kommer jag ändå bara att tänka ”äsch, han hade en dålig dag, jag KAN ;)

jag tror på er, det kommer gå så himla bra för alla :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo