Start > Körkortsforum > Läsning

Läsning

Gäst 2010-11-28 16:04 ! Citera #
Hej, Jag tycker det är trist att läsa. Har kommit på att det är mycket lättare om någon, min handledare till exempel, hjälper mig och går igen vad jag ska läsa efter varje gång vi kört. Då är det inte lika ointressant och tråkigt eftersom det är något vi tränat på i körningen strax innan.
Gäst 2011-03-11 14:12 ! Citera #
Håller med till fullo! Att få något förklarat för en muntligt är betyligt lättare att lära sig av än att bara sitta och läsa i en bok. Dessutom har man möjlighet att ställa följdfrågor och få tips om sätt att komma ihåg det man lär sig vilket är super!
Gäst 2011-03-23 19:53 ! Citera #
Håller med. Själv brukar be mina föräldrar att läsa och gå igenom delar av boken. Det gör att jag är mer koncentrerad och inte håller på med massa annat och blir okoncentrerad. Om man går igenom något kapittel tillsammans kan man diskutera tillsammans och komma fram till det man hade svårt med att förstå.

Detta gör att jag kommer ihåg allt mycket bättre
Laurine 2011-03-27 19:11 ! Citera #
Jag har lite olika körkortsprogram som genererar frågor. Jag brukar därför sitta och köra om frågorna om och om igen och lära mig av mina misstag därifrån istället (programmen förklarar felen jag gör också). Det tycker jag är ett fantastiskt sätt att lära sig teorin på eftersom man får en blandning av frågor hela tiden. Jag tycker att det lättaste sättet att lära sig på är genom sina misstag helt enkelt :) Så ta till vara på körkortonline.se:s frågebas - det är jättebra övning på teorin! :D
Gäst 2011-04-02 19:39 ! Citera #
Jag har ett program som har hjälpt mig jättemycket med allt teoripolugg! Bonniers trafikskola :D
Man går igenom alla teoridelar som är bra att kunna inför teoriprovet och innan man ska ge sig ut i trafiken och sedan får man följa en bil som åkter en massa olika vägar och sen förklarar datorn hur man ska köra :) Sedan får man svara på en massa frågor och det finns även teoriprov att öva på :) Det rekommenderar jag att göra om det är tråkigt att läsa i boken! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest