Start > Körkortsforum > Mycket snö

Mycket snö

slizor 2010-11-28 14:54 ! Citera #
Hej hej, ska köra upp snart och undrar om snön är till någon fördel då man måste anpassa farten vilket ger en mer tid och tänka osv.
Annis 2010-11-28 21:03 ! Citera #
Jag kör också upp snart, på tisdag rättare sagt och har faktiskt tänkt på samma som dig!
Eftersom det är mycket snö ute kan man inte göra allt, man kan bland annat inte köra
lika fort och då har man nog mer tid på sig att tänka på allt runtikring. Det borde iaf vara så :)
Lycka till på uppkörningen!
GHUDI 2010-11-28 21:32 ! Citera #
SNÄLLA LYCATILL FÖRST OCH FRÄMST.
JAG BLIR TACKSAM OM NI SKRIVER HUR DET HAR GOTT MER ER VÄLDIGT SNÄLL.
Pra 2010-11-29 19:10 ! Citera #
Så här är det. Jag fick mitt körkort för en vecka sen, väglaget va inte alls bra när jag körde upp heller. Därför ska ni tänka noga på hastigheten. E det 90 väg så ska köra 80 eller 70 allt beror på hur bra väglaget är. Så länge ni inte hindrar trafiken i onödan så får ni köra lite saktare än angivet fart.

Så åter igen. Dålig väglag=kör inte hastigheten som anges, kör helst 10 km saktare o förklara även varför så inte den du kör upp med får för sig o gissa.

Jag körde en lektion strax innan uppkörningen bara för o känna på hur vägen va. Det kan vara riktigt bra o köra den metoden, för då har ni redan fått känna på vägen just vid det tillfället så ni inte får överraskningar.

Sen lovar jag er när ni fått körkortet kommer ni känna med en gång att 200kgs vikt försvinner från ryggen.

Lycka till nu och va inte nervösa, då kommer ni klara det!
Pra 2010-11-29 19:22 ! Citera #
Glömde o även säga: HÅLL FÖR FAN AVSTÅNDET FRÅN BILAR FRAMFÖR ER. Speciellt nu när det är bajs väglag. Ni kan bli kuggade enbart på det där. O en jätte viktigt grej till är att ni INTE stressar, utan ta god tid på er, de på trafikverket vill inte att ni kommer först i mål eller så, utan att ni är trafiksäkra och att ni kan behärska fordonet på ett bra o säkert sätt. Jag körde upp med inspektören, min trafiklärare o en praktikant. Så vi va allt som allt 4 i bilen.

LÅT INGEN PÅVERKA HUR NI KÖR
Gäst 2010-11-29 21:14 ! Citera #
Tack för tipsen, precis det är jätte viktigt att vara försiktig, tänk också på att skyltarna kan vara svåra att se när det har snöat mycket. Så var uppmärksamma och kolla noggrant.
allleee_ 2010-11-29 22:35 ! Citera #
Som min körlärare säger, kör med hjärtat! good luck!
Annis 2010-11-30 11:38 ! Citera #
Jag klarade uppkörningen! Hade den klockan 10:00 idag.
Så nu har jag körkort! :D Fyfan vad glad jag är.

Om det är någon som undrar något är det bara att fråga! :)
Lina 2010-11-30 12:13 ! Citera #
Annis! Var körde du upp någonstans?! Vad fick du göra?:)

GRATTIS!
Annis 2010-11-30 12:47 ! Citera #
Lina
Annis! Var körde du upp någonstans?! Vad fick du göra?:)

GRATTIS!

Tack! :D
Jag körde upp i Köping, det är en lite mindre stad som ligger nära Västerås :) Jag fick göra;
- Inre säkerhetskontroll
- Backning (runt hörn)
- Start i lutning (en liten uppförsbacke)
- Vändning (trevägskorsning)
- Cirkulationsplats
- Självständig körning mot mål
- Körning på smal/krokig väg
- Motorväg
- Riskfyllt/halt väglag

När jag skulle parkera när allt var slut fick jag göra det värsta jag vet,
jag fick köra in med nosen först på parkeringsplatsen. Jag kommer alltid
snett in och blir tvungen att backa ut och räta upp bilen - de kan aldrig kugga
dig för det men det blir frustrerande efter ett tag ;d Men idag körde
jag in perfekt på första försöket, snacka om tur ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I dag 22:40
6
I dag 22:34
11
I dag 17:36
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor