Start > Körkortsforum > Vem betalar erat kort?

Vem betalar erat kort?

Gäst 2012-01-19 12:59 ! Citera #
Fördelen med att jobba är att man kan ta pengar från de kronor som blir över varje månad efter att alla viktiga utgifter är gjorda. Visst, 13940 kronor på två månader, men en bra investering för framtiden.
Gäst 2012-01-20 14:52 ! Citera #
Jag betalar själv men min make ska hjälpa till vid behov :D
Gäst 2012-01-25 06:42 ! Citera #
Jag och mina föräldrar kommer att dela lika på kostnaden rakt upp och ner när jag får kortet i min hand.
frozzarn 2012-01-25 13:24 ! Citera #
Min mor och far har sparat mina barnbidrag fram tills att jag blev 12 år och förvaltat dessa i olika aktier med mera, när jag fyllde arton så blev jag ägare utav dessa pengar så det är jag själv som betalar mitt körkort. På sätt och vis i alla fall, måste säga att det känns som en mycket bra lösning. :)
kronan 2012-02-16 20:19 ! Citera #
Kostnaden är inte jättestor och kan sluta på runt 5000 kronor i mitt fall om allt går väl. Jag kommer att betala kostnaden själv och planerar att fördela den över fem månader, alltså runt 1000 kronor i månaden och inte alls så farligt.

Kostnaden är egentligen inte problemet utan snarare att hitta tiden till att övningköra.
Gäst 2012-03-01 18:09 ! Citera #
Alla i släkten har bidragit till mitt körkort. Min mamma har gett mig riskettan och tvåan, min pappa har gett mig trafikskolan, min mormor har gett mig bensinpengar och min morfar har ska betala uppkörningen och teoritestet. Dock så fanns det ett krav för att jag skulle få mitt körkort av släkten: Jag skulle inte röka och om jag skulle börja efter att jag tagit körkortet är jag tvungen att betala tillbaka alla pengar. Hårt men effektiv och lätt värt det! Får ett körkort och slipper utsätta mig för cancer! :)
Gäst 2012-03-01 21:02 ! Citera #
Jag står för hela kostnaden för mig körkort.
Det är ju bara en gång i livet man tar körkort så det är värt pengarna:D
Mia 2012-03-04 09:03 ! Citera #
Här delar vi på kostnaden för jag som mamma är även angelägen om att barnen får körkort så att jag slipper skjutsa ibland. Exakt vem som betalar vad har vi inte kommit överens om men jag tror det är viktigt att barnen inser att det inte är gratis att ta körkort. Så de får betala först och sedan skjuter jag till lite, såvida vi inte haft en diskussion i förväg.
Stina_1112 2012-03-13 16:06 ! Citera #
Jag har betalat allt själv. Mina systrar betalade sina körkort själva när de tog och då tyckte mamma att jag skulle betala själv också. Grejen är att de är mycket äldre än vad jag är och tog körkort 1993 och 1995 vilket kostade dem cirka 2000-3000 kronor. Även om man räknar med inflation och sånt så är det stört mycket billigare för dem än för mig. Jag har redan pungat ut 14 000 och lär få pröjsa några tusen till innan jag har kortet. Har försökt förklara att jag tycker det är orättvist för mamma, men hon ger sig inte så jag får snällt betala. Har varit iväg och jobbat utomlands för att få ihop pengarna och jag har slitit som ett djur verkligen. Men fatta hur nöjd jag kommer vara när jag äntligen får kortet :D
Gäst 2012-03-15 22:06 ! Citera #
Jag fick mitt betalt eftersom jag fram till myndighetsdagen skött mig. :P
Mer konkret var det väl att jag inte skulle röka, snusa eller ställa till något värre fanstyg.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov