Start > Körkortsforum > Vem betalar erat kort?

Vem betalar erat kort?

Gäst 2010-12-18 21:45 ! Citera #
Ahmedoow
Jag och mamma, just nu ligger mina kostnader på 16 000 och det har jag finansierat genom att betala ur egen ficka då jag sommarjobbade i somras. Men jag börjar bli tom på tillgångar och därför så börjar mamma hjälpa till lite nu så det känns faktiskt skönt så slipper jag ta en paus för att tjäna ihop egna pengar. Trodde att de skulle bli lite billigare men men nu har mamma löst det så det blir säkert bra. Finns det nån här inne på forumet som redan tagit körkort?

Jag tog mitt efterlängtade körkort nyligen 13/12 I Farsta, efter en mängd tappra försök tidigare :D
o0Natta0o 2011-01-16 11:24 ! Citera #
Jag kommer att betala ca en tredjedel själv, om kostanden blir det jag tror. Sen sticker sambon in med resten av pengarna.
Vi ser det som att får jag körkort, får jag ett bra jobb lättare, och då ökar pengarna på vårt gemensamma konto iallafall :D
Gäst 2011-01-17 18:54 ! Citera #
Att ta körkort är väldigt dyrt, och det är så pass mycket kurser och riskutbildningar mm, som tillkommer hela tiden, så snart tror jag att det är docktor man håller på utbilda sig till.

Iallafall mitt körkort kommer att betalas av min pappa som nyligen har vunnit på ett lotteri en stor summa pengar.
Om jag nu någonsin får körkort vill säga.

Ifall min pappa ej hade vunnit så hade jag tagit från ett sparkonto jag har.
Är det många av er andra som har ett enskiltt sparkonto just för körkortet?
Emma00 2011-01-31 16:27 ! Citera #
Körlektionerna betalar jag själv, men kostnader för riskutbildning, uppkörning osv står mina föräldrar för. Det är en deal mellan mig och mina föräldrar, om jag inte röker så betalar de allt utan körlektionerna, mycket bra deal för min del! ;)
TindraHarmoni 2011-02-06 22:57 ! Citera #
Det gör jag själv.
Gäst 2011-02-06 23:28 ! Citera #
Jag har betalat det själv. Och det är anledningen att jag har väntat så länge (är 27 år), för det är omöjligt att betala körlektioner när man pluggar och har CSN... Så, jag har extrajobbat och sparat ihop ganska mycket, tyvärr blir det ju dyrt när man inte kör privat utan bara på skola... Men nu är det gjort!
Becca 2011-02-11 21:50 ! Citera #
Man kan säga att det är alla möjliga som betalat mitt bliavnde körkort, får det på tisdag förhopningsvis :) Jag har sparat ihop mina penagr och lagt till ett slags kapitalkonto, det är mest mitt EX (när vi var tillsammans) som bidragit och hans föräldrar lite och från födelsedagar julafton och på min student fick jag ihop 7000 kr som jag sparat till körkortet, och appa har ju stått för bensinen med allt jag övningskört och handledarutbildning och så, men pengarna räcker inte till ändå tyvärr, men sånt löser sig alltid :) Så i mitt fall kan man säga att jag sparat pengar från alla möjliga människor som hjälpt mig att bidra, (jag har jobbat lite också i en ladugård) för att tjäna lite, vill helst göra så mkt som möjligt själv för det känns så jäkla gött nu, som at jag verkligen har kämpat och gjort mig förtjänt för detta kortet!
Gäst 2011-02-15 21:15 ! Citera #
Jag kommer i stort sett ha betalat själv. Har dock även fått in en del pengar genom julklappar, födelsedagspresenter och (tråkigt nog) en del av ett arv från min farmor. Avtalet med mina föräldrar är att vi syskon får skaffa körkorten själva så betalar de första bilen istället. Detta eftersom två syskon får körkortet via sin gymnasieutbildning och två inte gör det. Så för att det ska bli någorlunda rättvist har vi gjort det avtalet.
Gäst 2011-04-03 00:11 ! Citera #
Det är mina föräldrar som betalar mitt körkort, men eftersom jag bara kör privat så blir inte kostnaderna sådär jätte höga. Men ändå höga så jag kan förstå de som ska betala sitt körkort själva och också köra med körskolan. Det blir nog väldigt dyrt. Att mina föräldrar betalar körkortet är något vi bestämt för länge sen. Det är något de sagt att de ska göra ända sen vi var små. Varför de gör det vet jag faktiskt inte. Men jag tror det är för att de vet hur dyrt det är och dom vill nog betala det så att jag kan spara till universitetet och framtiden :)
Gäst 2011-04-09 15:35 ! Citera #
Jag betalar mitt körkort helt själv. Men mamma o pappa betalar handledarutbildningen så att de kan övningsköra med mig. Och förhoppningsvis kan jag dela böcker med min brorsa.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor