Start > Körkortsforum > Fyra korta frågor

Fyra korta frågor

Isak 2010-11-18 19:20 ! Citera #
Hej allihopa!

Jag kommer att presentera fyra frågeställningar som jag gärna ser besvarade, vilka är som lyder:
1. Finns det ställen där vägen är målad med gula heldragna sicksacklinjer utan tillhörande gula linjer vid trottoarkanten?
2. Vad betyder detta i sådant fall?
3. Får man parkera sitt fordon inom ett område på 20 m efter en järnvägskorsning?
4. När får man köra om på högersidan av en bil i rörelse?

Tack i förhand för goda svar!

Mvh

Isak
Gäst 2010-11-19 09:53 ! Citera #
Jag kommer att presentera fyra frågeställningar som jag gärna ser besvarade, vilka är som lyder:
1. Finns det ställen där vägen är målad med gula heldragna sicksacklinjer utan tillhörande gula linjer vid trottoarkanten?
2. Vad betyder detta i sådant fall?
3. Får man parkera sitt fordon inom ett område på 20 m efter en järnvägskorsning?
4. När får man köra om på högersidan av en bil i rörelse?


1. Ja det finns, det betyder att du inte får parkera eller stanna där, det brukar finnas på busshållplatser
3. nej det får man inte 30 meter gäller. före och efter
4.70 km vägar eller lägre hastigheter får man köra om på höger sida.
Gäst 2010-11-25 18:41 ! Citera #
Eller när det finns vägvisare om den andra bilen i höger körfält visar att han ska svänga vänster
Gäst 2010-11-25 18:42 ! Citera #
Eller när det finns vägvisare om den andra bilen i höger körfält visar att han ska svänga vänster svar på frågan nr 4

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor