Start > Körkortsforum > Klarade halkan?

Klarade halkan?

Annis 2010-11-18 15:24 ! Citera #
Jag har ett problem..
Min körskolelärare (som jag hade på halkan) sade till mig att man får brev efter fjorton dagar om man har blivit kuggad eller klarat det, men jag har uppkörningen om tolv dagar - hur går det ihop? För om jag kuggar på halkan får jag ju inte göra uppkörningen? Det är inte jag som har bokat halkan/teorin/uppkörningen utan det är min ”vanliga” körskolelärare.. Helt galet eftersom jag måste veta om jag klarade det eller ej innan uppkörningen. Ni som har haft halkan, fick ni reda på en gång när ni hade klarat/kuggat? HJÄLP!
Gäst 2010-11-18 16:11 ! Citera #
Väldigt konstigt. Jag, och alla andra som hade samtidigt som jag, fick inte veta om man har ”klarat” det eller ej. För det gör man liksom automatiskt. Man kuggas bara om man inte lyssnar på läraren alls eller om man kör ihjäl någon. Eller ja, det jag försöker säga är att det är svårare att bli kuggad än att klara halkbanan. Det enda läraren sa, då alla hade samlats i klassrummet efter halkbanan, var att dom skulle skicka in alla våra uppgifter om oss själva till trafikverket och så delade läraren ut intyg till allihopa.
Gäst 2011-03-26 22:28 ! Citera #
Det lät konstigt tycker jag med. Det får man reda på direkt och intyg får man med sig, dessutomdet är ju ganska ovanligt att kugga. Halkbanan är ju tänkt som ”träning” inför nödsituationer.
mykis 2011-03-28 18:52 ! Citera #
Jätte konstigt tycker även jag som alla andra ovanför mig! Jag körde på Gillinge i Stockholm och vi fick diplom som en intyg på att vi hade genomfört halkbanan på en godkänt nivå. Han som undervisade på Gillinge sade också att man kunde säga till om man skulle köra upp väldigt snart så skulle de skicka in resultaten till trafikverket(eller vilka som sköter det) på en gång:
thebean 2011-03-29 19:36 ! Citera #
Hmm.. Konstigt som alla andra också säger. Men ring till vägverket dem har koll på alla som övningskör. Allt sker ju elektroniskt idag så dem vet direkt om du klarat det eller inte. När jag bokade min uppkörning så gick hon på vägverket igenom allt att jag hade gjort risk ettan och klarat halkan osv. Men jag fick också reda på plats direkt efter halkan om jag klarat det eller inte.
Gäst 2011-04-11 23:18 ! Citera #
MAn får väl reda på det direkt? eller? HAr min snart, o jag vill gärna veta det direkt eftersom jag tänkt boka upp körning& skrivning direkt efter, Hmm får nog kolla upp det.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest