Start > Körkortsforum > Har uppkörningen snart

Har uppkörningen snart

Pra 2010-11-19 17:54 ! Citera #
Så ska det låta! Det finns egentligen inget o vara nervös över. Får du inte skriva eller köra pga halkan så ringer du transportstyrelsen o skäller ut de. De kan också göra fel o tro mig det e inte första gången det händer. Min farsas kusin äger en trafik skola en av gbgs bästa faktiskt o han satte dit en inspektör för att han lurade eleverna som skulle köra upp o sa ”kör in där” när det va enkelriktad eller förbjudet med motorfordon o köra där. Det står starkt enligt reglerna att de INTE får lura en. Inte nog med att det är taskigt men det kan även leda till trafik olyckor. Så den jävel fick sparken. Va även en inspektör som åkte dit förra året för att godkänt elever mot pengar, hon bad om en viss summa o hon godkände din körning oavsett hur kass eller bra du körde. Vad jag försöker säga är att folk med makt är oftast de som gör fel.
Tyvärr så har man inte mycket o säga till om när det gäller ”lagens män/kvinnor”

svt.se/2.22620/1.1457588/tog_emot_mutor_av_korkortselever&lid=aldreNyheter_275209&lpos=rubrik_1457588 där har ni kvinnan som tog emot mutor
Annis 2010-11-20 18:27 ! Citera #
Oj! Helt galet - men sant. Det är synd att människor som har en sådan ”makt-position” ofta missbrukar den. Deras arbete går inte ut på att visa vem som bestämmer, utan de ska bedömma om vi som kör upp kör på ett sådant sätt att vi kan få körkort.

Jag ska göra mitt bästa på uppkörningen, sedan får det bära eller brista! Kuggar jag, är det bara att övningsköra och träna extra på det som jag gjorde fel och köra upp igen :)
Pra 2010-11-20 19:51 ! Citera #
Sounds very good :D
Alex_Yesman 2010-12-07 03:20 ! Citera #
Hade uppkörning en tät trafikmorgon i Sollentuna. Själv var jag inte sådär jättenervös, eftersom jag hade övningskört i Sollentuna sen 1 år innan, gjorde ingen yttre kontroll av bilen, bara lite smått inre, däremot frågade kontrollanten mig hur jag kunde märka om handbromsen fungerade när vi stog still på plan mark, jag svarade att jag inte visste, det var först 3 dagar efter jag fattade att handbromsen klickar när man drar upp den och gör den inte det då är den lös och trasig ... klarade uppkörningen (på första) genom att följa vissa regler: båda händerna på ratten, titta-blinka-svänga, hålla avstånd samt inte göra dundertabbar som att: köra över Stopp-linje utan att stanna, eller köra mot rött.

Lycka Till!
Tallen 2010-12-07 16:41 ! Citera #
Vad händer om jag råkar stanna lite framför stopplinjen?? Blir jag kuggad då?
Annis 2010-12-07 20:35 ! Citera #
Jag klarade uppkörningen den 30/11, blev riktigt glad då!

Tallen: Nej, du blir inte kuggad om du stannar framför stopplinjen! :) Det är en självklarhet att du ska stanna innan linjen ;)
Marie 2014-08-18 21:21 ! Citera #
Har uppkörning i Köping i morgon, börjar bli sjukt nervös nu fast jag vet att jag kan köra.
Men det finns inget värre än att göra saker när någon ska titta på och bedöma det jag gör, hatar det verkligen.
Så hoppas inte det ställer till det något nu :?
Gäst 2015-06-29 15:19 ! Citera #
Hej jag ska köra upp i Köping har ngn bra typs till mig
Piraten 2015-07-01 05:09 ! Citera #
Gäst
Hej jag ska köra upp i Köping har ngn bra typs till mig

Mitt tips :) försök att tänka det gör inget om jag kuggar får fler chanser, på det sättet håller du nerver i kontroll!

Och kom ihåg att titta längre fram än till framför motorhuven , försök att titta långt fram i trafiken och skyltar längre fram, för kunna planera körningen bättre!

Följer dessa enkla råden och du har din kunskap och erfarenhet som du bör ha, ska du se att det kommer gå utmärkt!

Mvh
Piraten
Piraten 2015-07-01 05:19 ! Citera #
Marie
Har uppkörning i Köping i morgon, börjar bli sjukt nervös nu fast jag vet att jag kan köra.
Men det finns inget värre än att göra saker när någon ska titta på och bedöma det jag gör, hatar det verkligen.
Så hoppas inte det ställer till det något nu :?

Skrev svar längre ner med, men som sagt gå in med inställningen jag skiter om jag blir kuggad!!
Räkna med det istället för så fort man tänker måste klara det i dag , så blir man super nervös och många gånger ställer det till körningen totalt.

Mvh piraten

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest