Klarad uppkörning Farsta 29/9 kl. 8.10

Öppet forum, ingen registrering
19:40
Länka

Hej!

Jag klarade min uppkörning 29/9 i Farsta kl 8.10 (mitt andra försök). Och då jag läst mycket i detta forum om tips och rutter så tänkte jag också dela med mig om min rutt och tips. Jag körde upp med automat.

Från trafikverket fick jag ta vänster och sen fortsätta mot Nynäshamn och till Haninge. I Haninge fick jag köra runt lite i bostadsområden och backa runt hörn. Sen fick jag köra tillbaka till Trafikverket och parkera genom att köra in i rutan som vanligt.

Jag fick feedback på saker jag bör förbättra, men inspektören sa att de bedömer helheten och som helhet blev jag godkänd.

Jag klarade inte min första uppkörning då jag gjorde många misstag jag inte gjort innan eller efter då jag blev extremt nervös och fick totalt tunnelseende. Den inspektören var också väldigt stressad och gav instruktioner för sent vilket inte hjälpte. Denna inspektör kändes också ganska stressad och jag kände inte riktigt att vi klickade direkt men hon gav instruktioner i väldigt god tid vilket gjorde mig mer lugn då jag hann planera och se till att jag låg i rätt fil etc.

Mitt tips är väl att försöka att inte bli för stressad eller låta nervositet ta över (jättesvårt att styra såklart) men jag försökte denna gång gå in med inställningen att det inte spelar någon roll om jag klarar uppkörningen eller inte och att jag bara ska fokusera på att köra säkert.

Jag tog också ett par lektioner med andra körlärare än den lärare jag är van vid för att öva på att köra med en ny person i bilen, vilket också hjälpte med nervositeten.

Lycka till!

Öppet forum, ingen registrering