Uppkörning Järfälla

Öppet forum, ingen registrering
22:54
Länka

Körde upp i Järfälla. Runt 8 på morgonen.

Godkänd på första, kört i 2-3 månader. Automat

Eftersom jag fick mycket nytta av forumet tänkte jag ge tillbaka.

Första tipset - ta det lugnt i början, det är många som ska ut samtidigt, skymd sikt när du kör ut från Trafikverket.

Andra - Det underlättar enormt om du har kört runt i området innan. Ha lite småkoll på vart stoppsignalerna finns, rondellernas utseende osv. Mest för att ta bort en del av stressen.

Det är ganska många olika hastigheter framförallt runt Trafikverket och det byggs om en del. Se till att du har en aning om vad som händer runt omkring i området.

Sakta givetvis ner markant vid vägarbeten.

Fråga på.

22:58
Länka

Hej! jag ska köra upp den tredje gången i järfälla nu om 3 veckor. vart körde du? alltså, vilken rutt fick du ta? jag körde mot stäket den första gången och den andra gången i kallhäll. vem hade du som prov instruktör?

01:05
Länka

Åh, svårt att förklara då jag inte är toppen på alla namn.

Vänster efter macken - rakt fram ut på landsväg, tog av mot ett slott till höger - backa runt hörn - tillbaka på landsväg igen - bromsprov - hitta lämpligt plats att vända bilen.

Tillbaka på samma landsväg i riktning mot Trafikverket vänster in på viksjöleden - e18 mot Stockholm - vändning i den megarondellen - avfart Jakobsberg - mot Jakobsberg C - in i ett mindre bostadsområde där vi testade högerregel osv innan vi väl åkte till Trafikverket.

Önskar jag kunde ge dig mer detaljer.

Provförättaren hette Leif

Öppet forum, ingen registrering