När får jag körkort?

Öppet forum, ingen registrering
19:41
Länka

Hej! Klarade min uppkörning i torsdags och undrar hur lång tid ett brukar ta att få hem sitt körkort och när måste avgiften vara betald? För har hört vissa säga att man får en faktura och andra säga att man måste betala avgiften i förväg? Alla svar uppskattas

22:21
Länka

Jag klarade i augusti på en fredag. Kontaktade transportstyrelsen på onsdag och då hade den tydligen redan kommit i tisdags, så då fick jag rek numret och kunde hämta kortet. men sen kom rek numret även i brevlådan på måndan där efter. Hoppas de här hjälper 👍🏻

02:32
Länka

Klarade min uppkörning måndagen den 15 Juni, fick mitt körkort måndagen därpå.

Betalade också en 300+ KR avgift som jag sedan fick tillbaka i fullo kort därefter

17:37
Länka

3 arbetsdagar är vanligt. efter 5 dagar ring och fråga. komihåg du måste hämta den själv, den kommer inte i brevlådan-

09:31
Länka

Jag klarade uppkörningen på tisdag morgon och kortet utfärdades av transportstyrelsen samma dag. Tydligen kom det till ombudet redan på torsdag eftermiddag men jag fick först veta om det på fredagen, och det var efter jag mailat transportstyrelsen om rek-nummer.

09:32
Länka

Glömde skriva det men fick också digital faktura i Kivra för tillverkningskostnaden strax efter midnatt natten tisdag-onsdag så betalningen drogs på torsdagen (samma dag kortet kom fram till ombud)

20:23
Länka

TACK FÖR ALLA SVAR! Fick mitt körkort i posten nyligen. 🫡

Öppet forum, ingen registrering