Omöjligt att hitta tider

Öppet forum, ingen registrering
09:23
Länka

Hej!

jag har nu kuggat uppkörningen 2 gånger pga petiga inspekörer. jag har försökt hitta nya uppkörningstider men det är basically omöjligt. jag har vaknat runt kl 7 varje dag den senaste veckan och kollar var 5e minut för att se om det finns tider att köra upp men jag hittar ingenting innan oktober. jag bor i stockholmsområdet så det är ganska fullt. men jag har även tittat runt andra städer och det finns bara tider i sundvall, dock kan jag tyvärr inte åka dit. det finns även tider ännu längre bort. jag har ringt de på trafikverket flera gånger men de har inte kunnat hjälpa mig med något. jag vet att trafikskolor har speciella tider för sina elever men min körlärare tycker inte att jag behöver fler lektioner eftersom jag kör redan så bra så det blir bara slöseri med pengar om jag skulle ta flera lektioner som egentligen inte ens behövs. mitt mål var att få körkortet innan skolan börjar, men nu börjar skolan nästa vecka. finns det något annat jag kan göra eller ska jag bara vänta med att få en tid i närheten? det är värt att nämna att min teori går ut i september.

21:15
Länka

Du har kuggar två gånger, då har du ingen förtur längre utan hamnar sist i kön.

Skyll inte på inspektörerna, du var uppenbarligen inte redo att klara dig själv i trafiken.

Nu tog du två tider för någon som kanske var redo och får vänta på grund av dig, tänkt på det?

Att det är ont om tider beror framförallt på två saker just nu.

1. Det är semestertider, hälften av alla inspektörer är lediga.

2. Det är för många som chansar, då tar de tider och kör flera gånger, då blir det kö.

Dessutom har inte skolorna egna tider, de har samma kösystem som alla andra.

00:07
Länka

Du har nog inte så mycket att välja på än att fortsätta bevaka tillgängliga tider på de ställen du har praktisk möjlighet att köra upp på. Så klart extra svårt med tider när förturen har upphört...

Men det personen ovan skriver om att trafikskolor och privatister har tillgång till exakt samma tider stämmer inte. När jag letade uppkörningstider så syntes tider i bokningssystemet för mig när jag tittade som inte var bokningsbara via trafikskolan. Rimligtvis borde det då också kunna vara tvärtom, att de har tillgång till tider som en som bokar privat inte kan boka.

Öppet forum, ingen registrering