Eskilstuna rutt

Öppet forum, ingen registrering
12:35
Länka

Jag hade min uppkörning idag och tänkte dela med mig av rutten, eftersom det hjälpte mig mycket att läsa andras beskrivningar när jag övningskörde.

Min inspektör var en ung kvinna som var helt fantastisk. Hon fick mig att känna mig lugn och trygg, och det kändes typ som att jag bara skjutsade en vän. Därför håller jag verkligen inte med om det som vissa säger, att unga inspektörer skulle vara hårdare eller mer orättvisa.

Jag svängde vänster ut från Trafikverket och sedan höger in på Mått Johanssons. Därefter körde vi ut på E20 Göteborg. Vi tog första avfarten och körde mot Hällbybrunn (rakt fram i rondellen och sedan vänster). På Eskilstunavägen svängde jag höger före trafikljuset in på Hagbyvägen, sedan höger in på Hagaholmsvägen och därefter höger igen in på Asphagsvägen.

Precis innan en korsning på Asphagsvägen finns en liten parkering där jag fick göra en parkering fram. Efter det fortsatte vi på Asphagsvägen, svängde vänster in på Kolsvedsvägen och sedan höger och tillbaka vänster ut på Eskilstunavägen.

Vi körde tillbaka mot rondellen vid Folkesta och tog höger där. Sen va det över järnvägskorsningen, förbi ReTuna, gjorde en skyddad vänstersväng mot Valhalla och svängde därefter höger in på Mått Johanssons väg för att köra tillbaka till Trafikverket.

Hoppas detta kan hjälpa någon annan. Lycka till med uppkörningen!!!

Öppet forum, ingen registrering