Ska man bara ge upp?
Efter flera försök och mellanrum av att hinna klara och göra teorin klarade jag den (efter brist på tid och några försök av teorin). Det gav mig stor glädje och direkt började jag med körlektioner som kostade mig både pengar och tid. Gjorde uppkörningen under sommaren då jag har varit upptagen med både heltidsstudier och jobb och hittade en tid även fast det var brist på tider och klarade inte uppkörningen. Bytte trafikskola och köpte körlektioner då min andra trafikskola hade sommarstängt trots brist på tider för körlektioner fanns det några och nu är uppkörningen om några dagar efter äntligen hittat en tid. Trafikskolan säger nu att jag har små problem men inte som är farliga men många problem som kan väga stort på helheten av mitt prov. De säger att jag behöver träna mer och har ej möjligheten då den enda personen som jag övningskör med privat är utomlands. Körskolan har knappast tider då det är så tajt mellan mitt körprov och körlektionerna.
Känner mig så besviken på mig själv. Jag kommer nog trots allt behöva avboka min uppkörning och min teori går ut bara några dagar efter. Är helt förkrossad då det knappast finns tider och att jag inte hinner då jag snart börjar med heltid studierna igen. Jag har verkligen tappat hoppet på livet och all min motivation för detta körkortet och det har varit en sån lång resa och nu behöver jag göra om allt igen?. Är det någon som kan relatera eller berätta om sin situation.
Jag kan verkligen relatera. Min körkortsresa var långt ifrån en smidig process - kunde aldrig i mitt liv föreställa mig hur mycket oro och otillräcklighetskänslor den kunde dra fram i mig. För mig tog det nästan ett år (körde mest på körskola och bara lite privat). Inte heller det var jag beredd på att det skulle ta sån tid, hade tänkt mig max 6-8 månader kanske. Månaden innan mitt teoriprov gick ut körde jag upp första gången och kuggade. Inför andra uppkörningen - då var det precis på gränsen att teoriprovet skulle gå ut (var extremt stressad över det) och inga tider fanns men så dök det upp en resttid som kunde bokas och den gången klarade jag det. Men innan dess så såg jag inget slut - kändes som jag aldrig skulle bli klar och kände mig väldigt pressad av allt, också ekonomiskt av alla dessa körlektioner. Men till sist blir man det - och det kommer hända dig också. Man måste bara hålla ut och stå ut... Så heja dig - tänk så långt du kommit ändå. Du har redan kört upp tom så du är verkligen på sluttampen.
Tack för att du delar med dig är exakt i den situationen just nu, min teori går ut bara om några dagar och denna uppkörningen är den sista chansen jag har innan teorin finns. Tiderna fanns knappast och hade bara tur att hitta denna tiden. Har däremot gett upp då jag inser att jag kanske hade mer brister i körningen än vad jag hade annat (då jag bytte trafikskola). Personen som kör med mig privat är utomlands och är helt fast på vad ska göra om jag bara ska ge upp eller bara chansa och se vad som händer. Jag vet att jag kan köra med det finns små saker i min körning som jag inte känner mig så säker på. Känner mig otroligt stressad just nu och helt osäker på mig själv, samt allt jag har lagt ekonomiskt och psykiskt.