TIPS TILL TEORIPROVET
Jag kunde ingenting (!) om bilar, regler eller ens hur man startade bilen när jag började övningsköra. Under resans gång när jag övningskörde läste jag boken en gång för att få ett hum om ”typ allt”
Inget satt, men medan jag övningskörde frågade jag körskolläraren mycket hela tiden, och tänkte högt när vi körde. På så vis fick jag feedback.
samma frågor förekom ofta för att nöta in 🤣
Två månader innan vi bokade teoriprovet började jag plugga på riktigt. läste boken en gång till och när jag förstod vad jag läste började det sätta sig.
Sen skaffade jag appen teoricentralen och gjorde prov, flera gånger om dagen och hade som mål att jag måste klara för att avsluta för dagen
Såg även på Toutube om olika regler så jag skulle förstå bättre. Typ svängregeln osv.
sen körde jag 20 frågor på olika taggar
typ trafiksäkerhet.
Varje fel svar läste jag vad som var fel
Varje rätt svar läste jag vad som var rätt så att jag nötte in det rätta svaret också.
Körde ”skyltspelet” flera gånger om dagen.
Innan jag skulle göra provet idag läste jag boken en gång. inget mer
Checkade in, tog bilden, var i god tid.
Satte mig utanför och gjorde ett sista slutprov.
Fick 60/65 vilket jag INTE trodde var möjligt idag. Så glad att slippa hetsplugga.
Men -> läs / plugga i god tid innan provet. Så att man förstår vad frågorna handlar om.
Provet är likt apparna
Men frågorna är lite klurigare men inte svårare eftersom man förstår vad man svarar om man pluggat innan.
Så -> medan ni övningskör.
Fråga mycket och tänk högt med körskolläraren ☀️