Kuggad

Öppet forum, ingen registrering
18:10
Länka

Hej!

Jag blev tyvärr underkänd på min uppkörning och skulle gärna vilja få era tankar och råd.

Anledningen enligt förarprövaren var främst min hastighetsanpassning. Till exempel tyckte hon att jag körde in för långsamt i en rondell. Vid ett av tillfällena väntade jag dock på en lucka innan jag körde in, vilket var anledningen till att det tog lite längre tid.

Hon tyckte också att jag körde för långsamt på en 70-väg. Jag valde att hålla omkring 50 km/h eftersom vägen hade många kurvor och begränsad sikt, och jag försökte köra så säkert som möjligt. På mindre gator och vid vägarbeten sänkte jag också hastigheten av säkerhetsskäl.

Förarprövaren ansåg att jag körde alltför försiktigt och att det ledde till onödiga stopp och att trafikrytmen påverkades, vilket blev anledningen till att jag blev underkänd.

I övrigt fick jag inga större anmärkningar och resten av körningen gick bra. Hon gav mig många komplimanger. Jag har kört mycket hemma och trafikskola tycker inte att jag behöver fler lektioner i trafikskola om jag ska va ärlig.

Är det någon som varit med om något liknande? Hur hittar man balansen mellan att köra säkert och samtidigt hålla ett tillräckligt bra trafikflyt? Jag tar gärna emot tips inför nästa uppkörning.

Öppet forum, ingen registrering