Start > Körkortsforum > Bilförsäkring+övningskörning

Bilförsäkring+övningskörning

tuva 2009-02-16 16:17 ! Citera #
Pappa är orolig för bilförsäkringen när jag ska köra. Hur är det, gäller någon speciell försäkring när jag övningskör?
Gäst 2009-02-16 16:32 ! Citera #
Din handledare räknas 100% som förare. Försäkringen påverkas m a o inte ett dugg! :)
beccaj 2009-03-15 15:17 ! Citera #
Fast sedan har det ju viss betydelse med att det är du som kör bilen, vi valde att lägga till en försökring som täcker att även människor under 26 eller nått kör bilen, dvs att när jag får mitt körkort kan jag ocskå köra bilen sj :D
Smimmi 2009-05-07 17:24 ! Citera #
Det bästa är att ringa till försäkringsbolaget där bilen är försäkrad. Men i dom bilar jag har kört i har det inte tillkommit några extra kostnader på försäkringen iallafall.
Gäst 2009-05-26 19:26 ! Citera #
Det blir inga extrakostnader om man inte tecknat en special försäkring som inte låter folk under 26 (?) ens köra bilen. Men om man har en helt vanlig trafikförsäkring behöver man inte tänkta på något.

Det som din pappa kan vara orolig över är att när du kör, har han hela ansvaret. Det innebär att om du skulle råka göra något så är det din pappa som är skyldig å betalar. Bra för dig, värre för far!
Heulwen 2009-06-04 11:38 ! Citera #
Gäller det här med att handledaren står som 100% förare även om man hyr en bil och övningskör i?
patohls 2009-06-26 18:40 ! Citera #
Jag vet att min kusin inte får köra sin mammas bil pga av försäkringen. Vet inte om de har den bilen genom jobbet men så är det i alla fall. Normalt sett så ska det dock inte vara några problem.
malbel 2009-07-16 19:38 ! Citera #
Men det kan vara så att försäkringen har begränsningar för övn.körning. Måste kollas hos försäkringsbolaget, kan bli sååååå dyrt annars!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov