Godkänd - Malmö - manuell bil
Hej,
ville berätta om min körnings ruta som jag hade idag. Vet att det kan hjälpa många som desperat väntar på vilken som helst nyhet om uppkörningen.
Alltsåå - har aldrig kört den rutan, medan jag körde mycket!
Först - min instruktör Matias var den snällaste som hjälpte mycket med att lugna ner mig. (I bilen var en praktikant också). Jag bad honom att han skulle upprepa två gånger, vart ska vi. Och - det gjorde han, väldigt tidligt.
- Säkerhetskontroll - rensa vindruta fram och bak (tittade på det några sekunder - hjärnan hade blackout)
- Från Trafik v. - vänster, vänster, höger mot Hamnen
- Hela raka vägen mot Hamnen (två rondeller)
- Vid trafikljuset (någonstans i Hamnen) - vänster, över järnvägen (industri område - passa på höger regel)
- sen sväng - vänster - (en korsning) - vänster igen.
- där stannade vi vid kanten - och backade runt hörnet (ljus, stor korsning - mycket lättare än att backa i villa område)
- glöm inte - väldigt viktigt - slå på blinkers när du ska ut igen
- Nu ska vi följa E6 Trelleborg.
- vid Rosengård - fortsatte vi att följa Centrum
- rondellen - vänster - Stopp - vänster - vänster igen vid Vårdcentralen på parkeringen (valfritt parkering)
- igen ut - sen vänster - mot Rosengårds Centrum vid rondellen och vänster igen mot E6 Göteborg. (två rondeller - mycket trafikerade) - följ ledlinje och blinka höger vid avfarten
- vi avbryter följa E6, och tar Klågerup - och tillbaka till Traf.verket.
Tack och lov att jag har fått som instruktör den snällaste Matias. Ville vända mig tillbaka, annars, och avbryta allt det här.