Godkänd farsta 2/6 kl 10.00
Jag klarade uppkörningen idag, vilket känns fantastiskt.
Har kollat mycket på den här sidan om potentiella vägar och tänkte nu ge tillbaka.
Jag hade tur och fick nästan exakt samma rutt som jag hade tränat/värmupp med på morgonen, vilket var klassiska ned mot Haninge C.
Vi körde ut från Trafikverket och åkte åt höger och därefter ut på motorvägen. Man får ju ett eget körfält, så bara att kolla att man inte råkar köra om någon på höger sida. Var inte för snabb att köra om tung trafik. De på motorvägen får 100 lite efter oss som kommer på påfarten och det tar lite tid för vissa att komma upp i rätt hastighet.
Väl framme i Haninge C körade vi runt i små områden. Där gjorde jag min miss.
När man kör på Runstensvägen så kommer man till en korsning med Parkvägen, där korsande trafik har stoppplikt, blev bed att svänga vänster varvid jag tvekade och lät då en bil från höger passera. Kommenterade direkt att jag gjorde fel där, men i och med att det inte var någon bakom fick jag bara en varning om det när vi väl var tillbaka.
Vi gjorde några svängar, backade runt hörn, testade stoppplikt och högerregel och sedan åkte vi tillbaka mot Farsta, nästan exakt samma väg som vi kom, där jag fick göra en backparkering.
Gjorde ett filbyte + omkörning på vägen hem för att släppa in bilar som kom från en påfart.
Mitt tips är egentligen bara att jobba de klassiska uppkörningsområdena. Det är guld värt att ha en uppfattning om vad som kommer och vilka avstånd du har att jobba med.
https://nvdbpakarta.trafikverket.se/map är sjukt najs för att snabbt få koll på hastigheter och andra vägmärken.