Besviken på mig själv

Öppet forum, ingen registrering
21:25
Länka

Jag är en 23-årig tjej som för en månad sedan tog tag i min körkortsresa. Jag bokade in en intensivkurs på tre veckor där jag pluggade teori och körde två gånger om dagen. Jag har teoriprovet bokat nu på fredag och uppkörningen nästa tisdag.

Idag tog jag beslutet att avboka mina kommande körlektioner och även uppkörningen. Jag har länge känt att det kanske inte kommer vara möjligt att bli godkänd så tätt inpå allt. Min lärare tycker att jag kör väldigt bra, men menar också att jag behöver nöta mer och få till en helt felfri körning hemma, vilket jag inte riktigt har möjlighet till om jag inte tjatar mig till övningskörning med pappa.

Jag har även känt att jag inte hinner smälta och reflektera över min körning när jag hela tiden förväntas kunna allt till nästa lektion. Därför valde jag att ta en paus. Jag börjar dessutom mitt heltidsjobb veckan efter, och redan nu är det svårt att få ihop tiderna.

Samtidigt säger min magkänsla att jag annars bara kommer fortsätta skjuta upp det. Mitt problem är också att jag egentligen inte tycker om att köra bil och aldrig riktigt har behövt göra det heller, eftersom jag bor i stan. Men körkort är något jag vet att man “ska” ha, och det förväntas även inom mitt kommande yrke.

Jag hoppas att den här pausen gör att jag kan komma tillbaka med ännu större drivkraft och bättre förutsättningar att faktiskt lyckas. Nu känner jag mig bara besviken på mig själv och samtidigt ledsen över att det inte gick vägen, trots att jag verkligen gav allt.

22:19
Länka

Vilket klokt beslut du har fattat. Du har ingen anledning att känna dig besviken på din insats. Förmodligen kommer du dessutom bli en bättre och tryggare förare om du låter processen ta lite mer tid. Lycka till med nytt jobb och din fortsatta körkortsresa!

Öppet forum, ingen registrering