Om man planerar på att ta B-körkort på allvar och tänker ta den i Upplands Väsby; Ta Norrtälje istället.
Det verkar finnas en ganska oprofessionell och diskriminerande miljö på förarprovskontoret i Upplands Väsby, alltså instruktörer som gör konstiga etniska kommentarer innan man ens kliver in i bilen och sedan kuggar dig på saker som ej ens prövades (ex. omkörning då inga utfördes) eller helt sinneslösa anledningar — som att bli markerad för att man kör för långsamt... Alltså 55km/t på en 60-väg under vinterväglag. Och så tycker de att det är roligt med hur himla mycket de ler när de ger dig underkänt med 8 gula märken och 3 röda märken.
Jag bokade mitt nästa prov i Norrtälje och omedelbart märkte hur personalen där var mycket mer professionellt, och de bara stämde av saker som de skedde istället för att leda för vad som helst för att kugga dig. Inga konstiga kommentarer, inget skratt, bara lugnt med ögonen på föraren och vägen.
Klarade provet på första försöket utan en enda gulmarkering — fast jag körde inte det minsta bit annorlunda från hur jag körde i Upplands Väsby.
Körkortonline > Körkortsforum > Åsikter: Uppkörning i Norrtälj…