Körkortonline > Körkortsforum > Angående Teoriprovet 2026

Angående Teoriprovet 2026

Michael I dag 16:05 ! Citera #
Hej,

Jag har bokat in mitt teoriprov hos Trafikverket i mars. Jag känner mig taggad inför att få göra provet efter att ha pluggat körkortsteorin i fem månader. Jag har läst Teoriboken för 2025 och läser just nu den nya versionen 2026. Jag har läst handledarboken för privat övningskörning samt gjort övningsfrågor hos olika trafikskolor, främst via körkortskanalen.se.

Just nu har jag klarat godkänt, det vill säga över 80 %, på de 65 teorifrågorna över 15 gånger i rad.

Jag skulle vilja fråga er som nyligen har gjort teoriprovet hos Trafikverket om det förekom många statistikfrågor, miljöfrågor som rör utsläpp samt frågor där man behöver räkna på reaktionssträcka och bromssträcka. Jag har särskilt svårt för att memorera siffror, vilket kan vara ett problem om det dyker upp statistikfrågor.

Utöver detta undrar jag om frågorna som kom på teoriprovet hos Trafikverket liknade de teorifrågor som ni övade på hos trafikskolorna och som fanns tillgängliga på nätet.

Tack på förhand.

/Michael
gäst I dag 18:13 ! Citera #
Miljöfrågor och räkna ut antingen stopp/broms/reaktionssträcka brukar ofta komma upp på provet.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I dag 16:04
10
I går 16:01
5
I går 06:36
15
2026-02-01 15:29

Ladda ner Teoribok 2026 gratis

Teoribok – körkortsboken 2026 med körkortsteori