Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörning Norrköping under vi…

Uppkörning Norrköping under vinterväglag

Gladtjeja I dag 13:28 ! Citera #
Hej! Jag har försökt 7 gånger med min uppkörning, har mestadels bara kört up i Stockholm. Både i Järfälla och Södertälje. Under dessa månader har denna hemsida hjälpt mig extrem mycket. Så tänkte dela med mig av lite hopp till alla er från någon som höll på att ge upp.

Den andra januari (under snöstorm) fick jag godkänt på min uppkörning i Norrköping. Jag kommer ej ihåg rutten så värst mycket men det jag fick göra var en vänstersväng från landsväg, parkera, stanna vid stoppskylt och sedan köra tillbaka. Jag var livrädd att jag inte skulle kunna hantera väglagen och snöstormen men nu i efterhand inser jag att det faktiskt var tur i oturen eftersom inspektören hade väglagen i åtanke. De är faktiskt mycket trevligare i Norrköping än i Stockholm. Jag råkade till och med nästan köra i mot trafik men han gav mig körkort ändå. Det enda knepiga var deras största rondell, men har du fått in massa mängdträning klarar du det perfekt. Det viktigaste är att inspektören känner sig säker och att han känner att du kör med säkerhet och mycket riskbedömning. Helheten är det viktigaste. Ge inte upp!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 18:45
1
I dag 12:55
18
I dag 12:36
9
I går 19:19

Ladda ner Teoribok 2026 gratis

Teoribok – körkortsboken 2026 med körkortsteori