Start > Körkortsforum > Hur stor roll spelar personen …

Hur stor roll spelar personen man kör upp för?

acaraxe 2010-11-02 01:24 ! Citera #
Att lista ut att det är personen som man kör upp för som bestämmer lite som den känner för är ju inte så svårt... men hur stor skillnad är det?

En kompis fick höra när hon körde upp att man blir godkänd på en uppkörning när man kör såpass bra att man kan övningsköra utan handledare.
Har också hört raka motsatsen...
Hurpass kompetenta är dessa personer eller är det lika illa som man väntar sig?
hej 2010-11-02 10:49 ! Citera #
Hej
Jag körde upp 3 gånger och fick samma gubbe 1 gången och sista.
Jag tror att din körskola eller handledare säger till när dom känner att du är redo.
Man kan mer än man tror, man blir så trygg när någon siter brevid och säger vad du ska göra
men det sitter i bakhuvet ändå.
det spelar stor roll vem man kör upp med. dom kollar självklart ifall du kan köra men
är du trevlig så skiter dom i småfel. känns som det beror på vilket humör dom är på just den dagen.
är du privatist såkuggar du garanterat första gången.
D e bara att göra om det . överdriv speglar och koncentration..
’lycka till
Gäst 2010-11-08 19:19 ! Citera #
Har en kompis som fick världens hetsigaste ”uppkörare”, han började gapa mitt under uppkörningen om något litet fel och de bråkade i princip i bilen.. Väldigt oprofessionellt. Så visst tror jag det kan spela stor roll vem man kör upp med!
Glad fisk 2010-11-09 14:43 ! Citera #
Instämmer totalt, körde upp för 3e och sista gången idag! Jävligt glad att jag inte fick killen jag hade först, han hade ju kuggat mig psykiskt redan innan vi satte oss i bilen, men så är det som privatist, räknade med 2 uppkörningar i alla fall.

Tips är att verkligen överdriva speglarna och blinkers! och rörlig blick, höger vänster golv tak överallt !!!!

Ser du farthinder långt fram så bromsa till en liten gång så att handledaren märker att du var beredd tidigt, även fast det är 200m kvar och du rullar i 30km/h. Markera alltid att du är helt uppmärksam om vad som händer i omgivningen.

nu ska jag ut o tuta o köra =D
pottatotte 2010-11-09 19:55 ! Citera #
Trafikverket har ju mallar och så att gå efter, men bedömningen är ju solklart subjektiv. Dessutom kan man ju ha olika humör, lika för alla - knappast...
Gäst 2010-11-24 21:17 ! Citera #
Jag har kört upp två gånger, fick samma snubbe båda gångerna.
första gången så kuggade han mig på 5 punkter, å tyckte att jag var mer eller mindre bedrövlig.
andra gången (idag) så fick jag han igen, denna gång körde jag helt perfekt tyckte han, inte en enda anmärkning.
(kändes som att jag körde typ likadant). så idag fick jag mitt körkort :D

så det har nog mycket att göra med vilket humör dom e på :)
HEJRONDELL 2010-11-24 22:52 ! Citera #
Hejsan. Det är garanterat falskt rykte att man kommer Garanterat kugga om man kör upp som privatist. Jag känner många kompisar som har kört upp som privatist och KLARAT SIG FÖRSTA GÅNGEN. Det är inte så att kontrollanterna är ute för att kugga dig utan dem ska se hur du kör. Dessutom är det bra om man tänker va man ska göra för kontrollanten när man kör upp och småprata med honom.

Jag själv ska köra upp om knappt en månad som privatist och är hur bombsäker som helst på min körning och om jag skulle kugga är det nog inte för jag är privatist utan för jag brister lite i min skicklighet att hantera bilen.

MVH HEJRONDELL
Poisend 2010-11-25 19:58 ! Citera #
Jag har hört massa historier om detta, men jag tror att bara man försöker vara glad och ha en god stämning i bilen så kan de nog gå riktigt bra. Man kanske inte klarar första men man är två i bilen så försöker man ha de bra och trevligt så kan de nog gå mycket bättre än att de är en stel stämning tror de är större risk för missar då. Men de är vad jag tror, man skall nog ta varje uppkörning för sig själv och inte lyssna på andras historier utan bilda en egen uppfattning.

Hoppas min uppkörning kommer gå bra jag skall iaf försöka vara positiv och skapa en god stämning i bilen så skall de nog gå bra :D

// Poisend
Albion 2010-11-28 15:02 ! Citera #
är det smart att konversera med personen man kör upp för?, jag tänkte mer på att han inte lägger märke till detaljer då
Freja 2010-12-16 08:34 ! Citera #
Jag vägrar att tro att inspektörerna är sura och griniga gubbar, och jag tror att de studerar alla med samma glasögon. Oavsett om Lisa är privatist eller gått i körskola så förväntas hon ha nått fram till minimikraven för godkännande. När vi sätter upp mål i livet så finns det många vägar dit, och det är inte vägen till målet som ska bedömas utan kunskapen vid målet. Låt oss hoppas att det är så, allt annat vore fel tycker jag.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I dag 09:43
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor