Hej!
Vet inte hur många som är inne här men testar ändå skriva för lite extra hjälp.
Jag har uppkörning i Södertälje om en vecka 16/1 kl 8.10. Vad är bästa tipsen och hur blir jag så förberedd som möjligt, förutom att köra runt såklart. Uppskattar verkligen lite tips och trix och vad jag ska vara beredd på.
Tack på förhand!
Hej!
Intressnat för att jag har min uppkörning samma dag och tid!
Vet inte vilken tips jag kan ge dig för jag är själv nervös innan min uppkörning i Södertelje.
Men lycka till för oss båda!
Snabbt tips från mig är att alltid kolla döda vinklar och visa att du gör det, vrid huvudet! Annars ta det lugnt och försök hantera nerverna så gott det går
Glöm ej höger regeln i korsningar. Det är absolut en grej man kan kugga på. Kör sakta vrid på huvudet och ha foten på bromsen för att visa att du känner till högerregeln. Viktigt. Var även observant på övriga trafikanter och gångtrafikanter vid tex övergångsställen. Visa ordentligt med hela huvudet att du tittar i sidospeglar och backspegeln. Kollar du bara med ögonen ser inte kontrollanten lika lätt vad du gör. När du ska parkera, om du är osäker säg att du ska kontrollera din parkering gå ut och kolla om du står ok, om inte berätta att du ska korrigera din parkering. Om den är bra säg att du nu är parkerad. Var noga med att signalera i rondell. Vid motorvägspåfarter, se till att ha koll på övrig trafik, accelerera bra så att du flyter med i övrig trafik. Ha alltid god marginal till bilen framför speciellt nu när det är halt. Lycka Till.
Hur gick det? Blev det någon uppkörning, läste på tidningen att det skulle vara stäng i Södertälje på torsdag och fredag pga olyckshändelsen.
Jag har själv inte kört något i Södertälje men tänk på att gå dit med en god inställning, visa att du kan köra bil, kör defensivt och riksmedvetet. Kör som om du hade körkort. Det kommer gå jättebra, lycka till!
Hej! Det var ingen uppkörning i fredags och jag pgv olycka. Men tack för tipset om att köra som man redan har körkort!