Körkortonline > Körkortsforum > Uppkörning Farsta

Uppkörning Farsta

David 2026-01-08 00:39 ! Citera #
Hej!
Jag ska köra upp i Farsta den 14/1 klockan 09:00 på morgonen. Undrar vilka rutter jag kan köra och ifall det finns några speciella situationer jag behöver vara beredd på.
Är också lite osäker på hur jag ska bete mig i detta snökaos (tänker mest på omkörning av lastbilar och sådant). Hör gärna av er ifall ni kört upp i Farsta och vilka tips ni har till mig!
Ebba 2026-01-10 00:53 ! Citera #
Hej hej! Hade uppkörning idag och fick underkänt för att förarprovsmänniskan bromsade mig innan jag körde ut i en rondell. Det var en tvåfilig rondell och det låg en bil i innerfilen som svängde runt liksom på andra sidan och jag skulle första höger i ytterfilen, men hon menade att jag skulle väntat. Kan helt ärligt säga att jag inte är säker på att jag hade gjort annorlunda ens om det inte var ett prov. Men ja, var försiktigare?

Sen i den stora flervägskorsningen där alla trafikljus är avstängda - tänk på att det faktiskt är en huvudled som går rakt igenom där, så kör på.
Gäst 2026-01-10 11:17 ! Citera #
David 2026-01-08
Hej!
Jag ska köra upp i Farsta den 14/1 klockan 09:00 på morgonen. Undrar vilka rutter jag kan köra och ifall det finns några speciella situationer jag behöver vara beredd på.
Är också lite osäker på hur jag ska bete mig i detta snökaos (tänker mest på omkörning av lastbilar och sådant). Hör gärna av er ifall ni kört upp i Farsta och vilka tips ni har till mig!
Tänk på att hålla avstånd. Gör inga chansningar och berätta för inspektören hur du tänker. Anpassa hastighet efter väglag, kör inte för nära snövallar på vägkanten. Vet många som har blivit underkända pga det, även jag. Allt detta är viktigt jämt när man är ute i trafiken men extra viktigt nu med detta väder och väglag.visa helt enkelt att du kör trafiksäkert och är medveten om att det krävs försiktighet.
Lycka till!
Elin I går 11:01 ! Citera #
Hur gick det David? Vilken rutt fick du?

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I går 13:28
4
I går 11:01
5
2026-01-13 20:27
4
2026-01-13 20:18

Ladda ner Teoribok 2026 gratis

Teoribok – körkortsboken 2026 med körkortsteori