Körkortonline > Körkortsforum > Teoriprovet imorgon och känns …

Teoriprovet imorgon och känns som man ”missar” något.

Moo I dag 08:40 ! Citera #
Har mitt teoriprov imorgon och tycker att jag har pluggat ganska bra de senaste veckorna. Jag har gått igenom allt material från min körskola och Trafiko (den sistnämnda var så billig att jag tänkte att det kunde vara bra med lite extra), och jag snittar runt 63–65 på nästan alla testprov jag gjort de senaste dagarna.

På ett sätt känns det som att jag borde vara redo, men samtidigt finns känslan av att man kanske har missat något. Ibland dyker det upp udda frågor i vissa tester som känns väldigt specifika (kultryck på olastad släpvagn, vinkeln mellan flak och spännband vid överfallssurrning och liknande, osv) vilket får en att fundera på hur djupt man egentligen måste plugga?

Så, ni som har gjort provet: Har ni fått väldigt specifika frågor, eller hör det till ovanligheterna? Räcker det i regel att kunna den grundläggande faktan om trafiksituationer, stoppsträckor, hastigheter för olika fordon och så vidare som 99% av testfrågorna verkar bestå av?
Gäst I dag 10:10 ! Citera #
Allt jag kan säga är detta:
Proven som man kan göra online är mycket annorlunda mot det riktiga provet på Trafikverket. Är du proffs på onlineproven och får höga poäng varje gång? Det betyder inte ett smack.
Kuggar du teoriprovet? Skriv igen. Kuggar du andra gången också? Skriv igen. Kuggar du igen? Skriv igen. Upprepa.
Det är det enda du kan göra. Och det som alla andra gjort före dig.
Moo I dag 11:44 ! Citera #
Fast jag har svårt att se hur de riktiga proven skulle vara särskilt annorlunda? Självklart kan inte testproven sno frågor eller bilder rakt av, men jag gissar att de försöker efterlikna så mycket som möjligt och att de täcker materialet som ska komma på provet.
ShreddedBrah I dag 11:56 ! Citera #
Moo I dag 08:40
Har mitt teoriprov imorgon och tycker att jag har pluggat ganska bra de senaste veckorna. Jag har gått igenom allt material från min körskola och Trafiko (den sistnämnda var så billig att jag tänkte att det kunde vara bra med lite extra), och jag snittar runt 63–65 på nästan alla testprov jag gjort de senaste dagarna.

På ett sätt känns det som att jag borde vara redo, men samtidigt finns känslan av att man kanske har missat något. Ibland dyker det upp udda frågor i vissa tester som känns väldigt specifika (kultryck på olastad släpvagn, vinkeln mellan flak och spännband vid överfallssurrning och liknande, osv) vilket får en att fundera på hur djupt man egentligen måste plugga?

Så, ni som har gjort provet: Har ni fått väldigt specifika frågor, eller hör det till ovanligheterna? Räcker det i regel att kunna den grundläggande faktan om trafiksituationer, stoppsträckor, hastigheter för olika fordon och så vidare som 99% av testfrågorna verkar bestå av?
Jag använde Trafiko för att plugga teorin och klarade teoirprovet på första. Har även en del kompisar som också klarat på första med Trafikos app. Frågorna jag fick var generellt ganska annorlunda men om man kan alla trafikregler lär man fixa provet.

Senaste foruminläggen

Rubrik
7
I dag 11:26
2
I går 00:38

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor