Jag klarade det!!!! Första försöket
Förarprövaren var lugn, och snäll. Inte alls så farlig som ni här på forumet säger att Farsta är.
Körde 8:10, har hört att det är bästa tiden om man ska köra i Farsta, eftersom de kör nästan aldrig mot Stockholm då (pga rusning), utan söderut mot Nynäs (Vilket jag gjorde). Så om jag får dela med mig av ett praktiskt tips så boka 8:10 så undviker du att köra mot sthlm
Grattis.
Om man har tid kl 9.00 är det mot Stockholm då? Vet du var man kan hitta rutterna om de finns här på nätet?
Tack
Det är inte garanterat att du kör mot sthlm om du kör 09:00. Men chanserna är betydligt mycket mindre, nästan noll, om du kör 8:10.
Du kanske blir bedd att köra MOT Stockholm men du kör inte upp mot globen, enskede områdena som är kluriga. Du kanske kör mot Hökarängen t.ex, så öva ändå den vägen om du ska övningsköra där.
Jag skulle tipsa om att köra några lektioner med en trafikskola i närheten av farsta, de kan de flesta uppkörningsrutter. Du behöver inte lägga så mkt pengar på, kanske en tusenlapp. Vet tyvärr ingen hemsida.