Hade nyss uppkörning i Södertälje. Blev kuggad på en så oklar grej att motiveringen kändes helt absurd. De flesta som blir kuggade tycker väl att det var orättvist, men i detta fall kan jag säga med handen på hjärtat att det verkligen var orättvist. Det är allt jag har att säga. Mår skit och känner mig orättvist behandlad så orkar inte gå in i detaljer men det man hört av vissa stämmer nog. Min upplevelse nu är att köra bra räcker inte utan 60% verkar hänga på vilken inspektör du får och hur dennes dag har varit.
Jag känner verkligen med dig. Jag har också varit med om uppkörningar där det känts helt orättvist och där motiveringen inte hängt ihop med hur jag faktiskt körde. Det ÄR en fruktansvärd känsla när man gör sitt bästa och ändå blir bedömd på ett sätt som känns godtyckligt.
Jag håller med dig om att det verkar bero alldeles för mycket på vilken inspektör man får och vilken dag de har. Det borde vara mer konsekvent och rättvist, för man lägger ju ner så mycket tid, pengar och energi på det här.
Får jag fråga vad deras motivering var?
Du är inte ensam om att känna så här