Jag körde upp idag vid 13:00 tiden (automat - volvo xc60). Tyvärr blev jag underkänd - anledningen var att jag körde i den mittersta körfält på motoväg och inte bytte till högra… Tycker det är helt sjukt anledning, jag hindrade ingen och utgjorde absolut ingen fara. Var inte den enda som körde där men tydligen så är detta körfält endast för omkörning så regelmässigt jag gjorde fel. Allt annat var bra sa hon och nämnde inget annat som misstag förutom detta. Tyckte man kunde bortse om detta och tipsa om att inte göra det framöver och godkänna men tyvärr det blev inte så.
I rapporten har hon lagt till saker som hon inte tog upp + hon la att ”ingripandet har förekommit” vilket har absolut inte skett. Körde i ungefär 45 min självständigt utan att hon rör på rattan eller använder sina pedaler så jag undrar verkligen varför det stod så… Hon nämnde efter provet att lastbilar brukar vara tätt bakom oss osv (pga en lastbil som var tät bakom mig vid signalem innan jag skulle svänga) så hon la i rapporten att jag hade inte tillräcklig med säkerhetsmarginal trots att bilen var BAKOM MIG och det var den som var tät mig och inte tvärttom. Jag har haft bra marginal för bilar FRAMFÖR vilket är mitt ansvar..
Fick backa runt hörna, vända, köra in på landsväg från båda höger och vänster. Körde på E4. Vi körde mot Vallentuna, rosersberg, Danderyd och stockholm.
Tips för er som ska köra där: ha koll på körfälterna det är oftast tre och varje en åker endast åt en håll dvs antingen höger/vänster eller framåt. Planera innan god tid för att kunna ligga rätt och inte missa era utfart. Det är rätt många olika rondeller och några är två fält. Hastigheterna är oftast 40-60 ha kolla på de, några var också 30.
Lycke till för både er och mig