Ort enklast att köra upp
Var anser folk generellt det är lättast att köra upp. Vilken ort i Oktober 2025.
Inre för att det svarar på din fråga men du fokuserar på fel sak om du letar ”lätta” platser att köra upp på. Har du kört upp tidigare?
Två gånger körde jag nu upp och en av de gångerna sa killen att det inte gick bra. Jag tyckte man inte säger så när jag körde så bra. Han var också dryg. Så jag litar inte på dem och vill köra upp nån annanstans.mindre orter ska vara bra men vilka.
Har hört att flen är chill min vän körde upp där och klarade andra försöket efter att ha kuggat i södertälje
Inspektören tyckte inte att du körde bra men du tyckte det? Vad tyckte inspektören att du kunde förbättra?
Skulle gasat lite mer på påfarten, jag vet det är viktigt men jag såg tydligt att ingen bil var i närheten i backspegeln där jag skulle köra in minst 100 meter bakom mig. Han tyckte jag inte förstod manövreringen (tror det räknas in där) tillräckligt snabbt på en bil jag aldrig kört förut, Han svarade inte tydligt så jag frågade honom snabbt hur man ställde in speglarna en extra gång för jag hörde inte vad han sa, så jag kunde komma iväg. Sen testade jag växellådan lite snabbt för att man växlade inte på exakt samma sätt i den bilen och jag behövde trycka in en ”knapp för att kunna växla”. Allt det gick väldigt fort. Förutom det gick allt annat bra under hela körningen. Sen var han högfärdig och dryg när jag frågade han varför jag kuggade. Så även om jag accepterar att jag kuggade och förstår varför var det inte att ”det gick inte bra” så som han fick det att låta. Så även om jag förstår att jag kuggade gick det inte så dåligt tycker jag.
Så jag vill köra upp på annan ort. Så låt oss hållas till ämnet.
Ja, då de flesta platser i Sverige har påfarter till motorväg så kan jag tyvärr inte tipsa om något. En dryg inspektör kan du hitta på flera platser i Sverige också så det blir nog svårt att hitta något som passar dina preferenser!
Tack för input! Jag kör gärna på motorväg igen. Det är inte det som är problemet. Kan det vara att den dryga inspektören letade sig in till forumet här hahaha
Det låter som en tråkig upplevelse.hoppas du hittar en inspektör som inte är respektlös.Det är en underlig inställning att anta att ”så är det överallt” ,som vissa i forumet, än att försöka hitta en lösning och hjälpa till
Har hört att flen är chill min vän körde upp där och klarade andra försöket efter att ha kuggat i södertälje
Men är det många krångliga vägar.
Senaste foruminläggen
Rubrik