Körkortonline > Körkortsforum > 56 körlektioner och en kuggad …

56 körlektioner och en kuggad uppkörning inget körkort

MotorKaka 2025-11-04 23:41 ! Citera #
Mitt körtkorts resa (tog kortet feb 2025): Två teoriprover samt sju underkända körprov, över 50 000 riksdaler fattigare i kassan, extra jobb för ens ha råd, alla jäkla pendlingar från jobb till körprov, psykologiskt nederlag när man fick underkänt, ”ränna runt” på trafikverkets hemsida för nya tider och till slut, bara vilja släppa hela och ge upp. Samma dag som min teoriperiod skulle gå ut, hade jag mitt körprov. Jag hade inga förväntningar, var trött som bara den efter nattjobb. Blev godkänd till min stora förvåning. Tog ca ett år. Körde privat men tog en körlektion med Trafiko.

Har nu haft kortet i ca nio månader och kört till Norge, Finland, Danmark samt Tyskland. Känns fortfarande overkligt att jag fixade det förbannade rosa kortet!

Var allt detta värt det? Jupp! Jag blev irriterad på mig själv att vilja ge upp efter att vara så nära. Felet var nog att jag var för ”intensivt” inställd. Allt man får är stress och det dyker upp när du verkligen inte behöver det. Jag var faktiskt inställd på att ta ett litet paus om jag fick underkänt men nu blev det inte så.

Ge inte upp! Klarar jag ”söndagsbilisten” att fixa körkortet så fixar ni det GARANTERAT!

PS Nu fattar jag varför de flesta bilister hatar bilar med röd triangel lol!
:D 2025-11-05 15:20 ! Citera #
Tack för all pepp alla, ska tilläggas att jag kör manuell bil och har ingen att övningsköra med privat samt att jag aldrig kört något annat än cykel innan dvs noll körvana kör också i en stor stad, jag kuggades enbart på spegelrutiner på min uppkörning allt annat var bra noll ingripanden osv,,
:D 2025-11-05 16:40 ! Citera #
Gäst 2025-11-03
JA, ge inte upp! Men en paus på1-3 månader kan behövas. Jag har tagit 70 lektioner.
Men har du körkort nu?
:D 2025-11-05 16:52 ! Citera #
P 2025-11-03
Man blir ju mörkrädd, hoppas du aldrig får körkort så illa som du måste köra.
Är inte efterbliven, har en testad IQ på 113.
Gäst 2025-11-05 17:54 ! Citera #
:D 2025-11-05
Men har du körkort nu?
Nej har tyvärr inte det men har uppkörning om 3 veckor. Får hoppas på det bästa. Min första trafikskola gick väldigt långsamt framåt så jag bytte.
:D 2025-11-05 18:02 ! Citera #
Hej samma här ska köra upp i slutet av november Lycka till! Vi klarar det!
DP 2025-11-07 00:20 ! Citera #
Vart ska ni köra? och vart körde ni innan? Samt hur mycket tid har ni kvar tills teoriprovet går ut?
:D I dag 19:22 ! Citera #
Tillslut 2025-10-29
Se gärna min tråd jag publicerade tidigare idag! Jag tror att pengarna du lägger är den bästa investeringen du gjort, du klarar det! Klarade det själv idag :) La nog runt 70000 på mitt körkort!
Hej, jag tog körkortet idag blev GODKÄND HELT SJUKT NICE!!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 18:04
3
I dag 12:34

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor