Mitt körtkorts resa (tog kortet feb 2025): Två teoriprover samt sju underkända körprov, över 50 000 riksdaler fattigare i kassan, extra jobb för ens ha råd, alla jäkla pendlingar från jobb till körprov, psykologiskt nederlag när man fick underkänt, ”ränna runt” på trafikverkets hemsida för nya tider och till slut, bara vilja släppa hela och ge upp. Samma dag som min teoriperiod skulle gå ut, hade jag mitt körprov. Jag hade inga förväntningar, var trött som bara den efter nattjobb. Blev godkänd till min stora förvåning. Tog ca ett år. Körde privat men tog en körlektion med Trafiko.
Har nu haft kortet i ca nio månader och kört till Norge, Finland, Danmark samt Tyskland. Känns fortfarande overkligt att jag fixade det förbannade rosa kortet!
Var allt detta värt det? Jupp! Jag blev irriterad på mig själv att vilja ge upp efter att vara så nära. Felet var nog att jag var för ”intensivt” inställd. Allt man får är stress och det dyker upp när du verkligen inte behöver det. Jag var faktiskt inställd på att ta ett litet paus om jag fick underkänt men nu blev det inte så.
Ge inte upp! Klarar jag ”söndagsbilisten” att fixa körkortet så fixar ni det GARANTERAT!
PS Nu fattar jag varför de flesta bilister hatar bilar med röd triangel lol!